از مهلت دادگاه آمریکا به مسرور بارزانی دو هفته باقی مانده است

یکی از دادگاه‌های آمریکا ۳ هفته به مسرور بارزانی مهلت داده است تا درباره‌ی‌ شکایتی که از وی و افراد نزدیکش صورت گرفته است به دادگاه پاسخ دهد، در غیر این صورت با مسرور بارزانی برخورد قانونی خواهد شد.

پس از ثبت شکایتی توسط سازمان «صندوق قربانیان کوردستان» علیه نوادگان بارزانی، اکنون دادگاه منطقه‌ی کلمبیا آمریکا، از مسرور بارزانی نخست وزیر حکومت اقلیم کوردستان خواسته ‌است تا در برابر اتهامات وارده پاسخ دهد.

۳۰ ژانویه‌ی ۲۰۲۴، شکایتی توسط سازمان «صندوق قربانیان کوردستان» علیه مسرور بارزانی و نوادگان بارزانی در دادگاه فدرال آمریکا ثبت شده است، که شامل ۲۵ اتهام از جمله (قتل، تقلب، شهادت دروغ، آدم‌ربایی، ژینوساید، نقض حقوق بشر، شکنجه‌ی یک شهروند آمریکایی، اخراج شهروندان کورد از املاکشان، خرید و فروش مواد مخدر، تجارت با افراد و گروه‌هایی که توسط آمریکا در لیست ترور قرار گرفته‌اند)، دادگاه از مسرور بارزانی خواستار پاسخ شده است.

دادگاه فدرالی آمریکا، که روز ۱۵ فوریه، از طریق تریفه عزیز نماینده‌ی حکومت اقلیم کوردستان ابلاغه را به مسرور بارزانی فرستاده است و ۲۱ روز مهلت داده است تا مسرور بارزانی پاسخ دادگاه فدرالی آمریکا را بدهد.

در پایان این دستور به این اشاره شده است پاسخ ندادن در مهلت مقرر، دادگاه راه‌کارهای قانونی را اتخاذ خواهد کرد.

قبلا نیز در آمریکا موضوع ثروت خانواده بارزانی در آمریکا مطرح شده بود و به این موضوع اشاره شده است که مسرور بارزانی و چند تن دیگر از اعضای خانواده‌ی بارزانی املاکی زیادی به ارزش ده‌ها میلیون دلار در آمریکا خریداری کرده‌اند و این در حالی است که شهروندان اقلیم کوردستان از بیکاری و فقر و تأخیر در پرداخت حقوق رنج می‌برند.