'از قندیل تا دریای سیاه علیه اشغالگران جنگید'

فرمانده ی.ر.ک در اظهاراتی یاد و خاطره شهید سمکو سرهلدان فرمانده روژهلات را در ١١مین سالگرد شهادت وی گرامی داشت و گفت:"هوال سمکو از قندیل تا دریای سیاه، در تمامی عرصه‌های نبرد علیه اشغالگران جنگید."

شیار شفگر از فرماندهان یگان‌های مدافع روژهلات کوردستان (ی.ر.ک) در گفتگو با خبرگزاری فرات یاد و خاطره فرمانده سمکو سرهلدان (ماجد کاویان) را در یازدهمین سالگرد شهادت وی گرامی داشت.

فرمانده ی.ر.ک در آغاز سخنان خود با اشاره به حملات گسترده ارتش ترک به مناطق حفاظتی میدیا گفت:"رژیم‌های اشغالگر باید این واقعیت را قبول کنند که نه جامعه کورد و نه جنبش آپویی که سال‌ها تجربه جنگ با آنرا دارند نابود نشده است. آنها باید بپذیرند امروز و فردا هم هیچ نیرویی نمی‌تواند ما را نابود کند."

شیار شفگر حملات پهپادی رژیم متجاوز ترکیه به گریلاهای روژهلات کوردستان در کوهستان آسوس را نشانه هزیمت ارتش ترک در برابر نیروهای گریلای کوردستان عنوان کرد که با این حملات درصدد لاپوشانی واقعیت‌های جنگ تحمیلی بر کوردهاست. شفگر یاد و خاطره ٢ گریلای ی.ر.ک که در آسوس به شهادت رسیده بودند را گرامی داشت.

شیار شفگر در ادامه به شهادت رِزان جاوید در حمله تروریستی رژیم ترکیه در قامشلو و سخنان دایه فاطمه مادر شهید رِزان در مراسم سوگواری وی اشاره کرد و افزود؛ سخنان دایه فاطمه برای ما همچون گریلاهای روژهلات کوردستان یک رهنمود است و خود را موظف می‌دانیم به آرمان‌های شهیدان جامه عمل بپوشانیم.

فرمانده ی.ر.ک در خصوص ٣ سپتامبر ١١مین سالگرد شهادت فرمانده سمکو سرهلدان یاد و خاطره وی را گرامی داشت و افزود:"سال ٢٠١١ کانسپتی میان ترکیه، ایران و نیروهای منطقه برای تصفیه جنبش آپویی در قندیل شکل گرفت. توافقی را در تهران امضا کردند. چنان می‌اندیشیدند که جنگ با جنبش آپویی آسان است. اما ایران از حمله به قندیل پشیمان شد. اگر چه ما دارای تکنولوژی جنگی مثل ایران نبودیم اما با عزم و اراده به پیروزی رسیدیم. ایران خیال می‌کرد که انبوه نظامیانش می‌تواند به نتیجه دست یابد، اما این گزینه راه تلفات نظامی سنگین نظامیان آنها را فراهم کرد و نتوانستند نتیجه‌ای کسب کنند.

جنگ قندیل در سال ٢٠١١ با پیشاهنگی فرمانده سمکو جریان داشت. هوال فرمانده سمکو در خلال جنگ نقشه‌های اشغالگران را خنثی کرد. هوال سمکو پس از ربودن رهبر آپو در سال ١٩٩٩ به جنبش پیوست و با ملحق شدن به صفوف مبارزه از رهبری صیانت به عمل آورد. اینچنین بزرگ شده و به یک فرمانده مبدل شد. هوال سمکو در تمامی مناطق جنگ با اشغالگران جای گرفته بود، از قندیل تا دریای سیاه با اشغالگران جنگید. هوال سمکو خطمشی ١۵ آگوست را برای خود مبنا قرار داده بود به همین دلیل خط فرماندهی نوین روژهلات کوردستان را نشان داد. شکست رژیم ایران در جنگ قندیل با تاکتیک‌های هوال سمکو رقم خورد. ما در جنگ قندیل در مجموع ٢١ شهید دادیم، در شخص هوال سمکو یاد و خاطره همه شهدا را گرامی می‌دارم. ما اعلام می‌کنیم که مبارزه آنان را به پیروزی می‌رسانیم."

شیار شفگر، فرمانده ی.ر.ک در خاتمه سخنان خود با تجدید میثاق با آرمان‌های فرمانده شهید سمکو سرهلدان از جوانان روژهلات کوردستان دعوت کرد با پیوستن به صفوف گریلا راه فرمانده سمکو و ده‌ها ملیتان دیگر روژهلات کوردستان را ادامه دهند.