اظهارات بسیار مهم عضو سابق اطلاعات حزب دمکرات کوردستان

شِروان سعید یوسف حاجی، عضو سابق پاراستن، با بیان اینکه نیروهای با عنوان یگان‌های گارد مرزی عراق که به مناطق گریلا رفتند، نیروهای حزب دمکرات کوردستان هستند نه نیروهای عراقی، گفت: «هدف از انتقال این نیروها جنگ با پ‌ک‌ک است.»

در روزهای اخیر انتقال نیروهای نظامی حزب دمکرات کوردستان تحت عنوان یگان‌های حفاظت مرزی عراق به مناطق گریلا ادامه دارد. اگرچه رسانه‌های مرتبط با پ‌د‌ک و برخی محافل از رسانه‌های ترکیه ادعا می‌کنند که این وضعیت تلاشی از طرف حکومت عراق است، شروان سعید یوسف حاجی، یکی از اعضای سابق پاراستن، با خبرگزاری فرات (ANF) صحبت کرد و گفت که نیرویی به نام یگان‌های حفاظت مرزی عراق وجود ندارد، نیروهایی که به آنجا رفته‌اند همه نیروهای حزب دمکرات کوردستان هستند.

نقشه جدید پ‌د‌ک آ‌شکار شد

این تلاش‌ها که در نتیجه سیاست حزب دمکرات کوردستان با دولت ترکیه رخ داد، ناراحتی و نگرانی بسیاری را در بین مردم منطقه ایجاد کرد. دلیل اصلی خشم مردم باشور کوردستان از حزب دمکرات کوردستان، سیاست این حزب است که همراه با دولت ترکیه علیه مبارزات آزادی‌خواهانه کوردستان می‌جنگد. این موضعگیری حزب دمکرات کوردستان که به عنوان «خط خیانت» در باشور کوردستان مشخص شده است، هرچقدر هم برای پنهان نمودن آن تلاش کنند، بار دیگر با اقدامات دهوک و شلادزه آشکار شد.

عضو سابق پاراستن : نیروهایی که به شلادزه رفته‌اند، نیروهای پ‌د‌ک هستند

از تصاویر و عکس‌هایی که به اشتراک گذاشته شد مشخص شده است که نیروهایی که به مناطق گریلا رفته بودند نیروهای گولان، پاراستن و زیروانی مسرور بارزانی هستند. رسانه‌های پ.د.ک هر روز تلاش می‌کنند عکس این وضعیت را نشان دهند. با این حال، یکی از اعضای سابق سرویس اطلاعاتی پاراستن حزب دمکرات کوردستان، شروان سعید یوسف حاجی، در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فرات (ANF)، اظهار داشت که نیروهایی که با عنوان یگان‌های گارد مرزی عراق به منطقه اعزام شده‌اند و این موضوع در رسانه‌ها نیز نشان داده شده است، نیروهای وابسته به پ‌د‌ک هستند نه ارتش عراق. حاجی با بیان اینکه هیچ یک از نیروهای عراقی نمی‌توانند با نام دیگری به باشور کوردستان بیایند، گفت: « این نیروها که به دهوک و شلادزه رفته‌اند، چه به اسم یگان‌های حفاظت مرزی عراق باشد و چه به اسم دیگری، در حقیقت همه پیشمرگه های مسعود بارزانی هستند. پس از کرکوک و موصل هیچ نیروی عربی قبول نمی‌کنند که به اقلیم کوردستان بیایند. این نیروها از طرف دولت مرکزی عراق نیستند. درست است که حقوق خود و همه‌ی نیازهای خود را از حکومت مرکزی می‌گیرند، اما نیروهای حکومت عراق نیستند. آنها بر اساس تصمیم مسعود بارزانی عمل می کنند، بر اساس تصمیم حکومت عراق عمل نمی‌کنند. آنها نیروهای حزب دمکرات کوردستان هستند.»

هدف از رفتن این نیروها دشمنی با پ‌ک‌ک است

حاجی هدف نیرویی را که به نام یگان‌های حفاظت مرزی عراق به منطقه رفته است، خاطرنشان کرد و گفت: «هدف این نیرو مبارزه با پ‌ک‌ک است و می‌خواهد به نام حکومت عراق در منطقه مستقر شود. پ‌ک‌ک یک جنبش میهن‌دوستانه است.این یک تصمیم اساسی است. پ‌ک‌ک با هیچ نیروی کوردی مبارزه نخواهد کرد.این را همیشه نشان داده است.من بارها شاهد این موضوع بوده‌ام. زمانی که پ‌د‌ک به مناطق آنها حمله کرد، پ‌ک‌ک برای جلوگیری از وقوع چنین وضعیتی از سلاح علیه آنها استفاده نکرد. آنها همچنین می‌توانند علیه حزب دمکرات کوردستان بجنگند، آنها قدرت و موقعیت آن را دارند. اما آنها برای مردم خود می‌جنگند. و این وضعیت را همیشه در نظر می‌گیرند».

حاجی همچنین در مورد شکنجه‌های زندان‌های پ‌د‌ک و بسیاری مسائل دیگر با خبرگزاری ما صحبت کرد.