با مسئولیت انقلاب «ژن ژیان آزادی» از انقلاب و رهبر خود صیانت کنیم

عضو فرماندهی یگان‌های مدافع روژهلات کوردستان شورش آلان با تبریک تولد رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و سالگرد تاسیس پژاک از زنان و جوانان شرکت کننده در انقلاب «ژن ژیان آزادی» خواست تا از انقلاب و رهبر خود صیانت کنند.

شورش آلان،  عضو فرماندهی یگان‌های مدافع روژهلات کوردستان (ی‌ر‌ک) به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تولد رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و بیستمین سالگرد تأسیس حزب حیات آزاد کوردستان (پژاک) با خبرگزاری فرات (ANF) صحبت کرد.

مصاحبه شورش آلان به شرح زیر است:

 «برای صیانت از شهدا به ویژه در سال گذشته با توسعه انقلاب «ژن ژیان آزادی» در روژهلات کوردستان و ایران که در سرتاسر جهان گسترش یافت، وظیفه و مسئولیت ما سنگین‌تر است. لازم است مردم ما، زنان و جوانان ما که در انقلاب «ژن ژیان آزادی» شرکت کردند، به این مسئولیت نزدیک شده، از انقلاب و رهبر خود صیانت کنند. همزمان هفتاد و پنجمین سالروز تولد رهبر آپو و بیستمین سالگرد تأسیس پژاک را جشن بگیرند. بار دیگر تولد رهبر آپو، تأسیس حزب خود را به همه مردم انقلابی و مبارز، میهن‌دوستان، زنان و جوانان مبارز و همه بشریت تبریک می‌گوییم. برای همه در این راه آرزوی پیروزی داریم.

هفتاد و پنجمین سالگرد تولد رهبر آپو و بیستمین سالگرد تاسیس پژاک را به رهبر آپو، همه خلق میهن‌دوست، بشریت آزاد و دوستان تبریک می‌گویم. ۵۱ سال است که مبارزاتی که رهبر آپو در کوردستان آغاز کرد با پیروزی مردم کوردستان انجام شد. رهبر آپو مبارزه بی‌نظیری برای زندگی آزاد انجام داد و کار افسانه‌ای انجام داد. او شب و روز برای احیای هر فرد کوردی تلاش کرد. رهبر آپو اینگونه تحلیل کرد که هر فرد کوردی با سیاست‌های آسمیلاسیون و قتل‌عام مواجه است. در مقابل این، رهبر آپو خلق کورد را زنده کرد و برای آزادی خلق کورد پیشقدم شد. خلق کورد به یُمن کار رهبر آپو به دستاوردهای امروزی دست یافته‌اند. رهبر آپو هر کاری برای کوردها انجام داد. او به نام کوردها برای بشریت و مردم ستمدیده دست به هر کاری زد. بیش از یک ماه است که خلق کورد در اقصی نقاط جهان به ویژه در روژهلات کوردستان جشن نوروز را برگزار می‌کنند و از رهبر خود صیانت می‌کنند.

علاوه بر این، رهبر آپو کار بی‌نظیری در برابر حملات دولت‌ها علیه زنان انجام داد. او فلسفه «آزادی زنان، آزادی جامعه است» را برای زنان کورد ایجاد کرد. او با فلسفه «ژن ژیان آزادی » برای زنان جهان پیشاهنگی کرد. بنابراین، رهبر آپو زندگی خارج از نظام حاکم را به وجود آورد. به یُمن رهبری، مبارزات «ژن ژیان آزادی» در دنیا شنیده شده است. در ۲۵ سال گذشته، انزوای شدیدی بر رهبر آپو در جزیره امرالی تحمیل شده است. در مقابل آن، رهبری مبارزه بی‌نظیری برای حفاظت از هویت زندگی آزاد به راه انداخت و با مدرنیته دموکراتیک و توسعه ملت دموکراتیک برای همه مشکلات راه‌حلی ایجاد کرد. بنابراین، در برابر انزوای رهبری، هر یک از ما وظیفه و مسئولیتی داریم. همه جوانان، زنان، میهن‌دوستان، روشنفکران و هرکسی که می‌گوید من یک انسان هستم باید از رهبر آپو صیانت کنند. همه باید با خواندن و عملی کردن افکار و نظرات از رهبر آپو صیانت کنند. سکوت در برابر این انزوا یعنی همکاری با انزوا. بنابراین باید دانست که بدون رهبر آپو زندگی آزاد برای جوانان، زنان و خلق کورد امکان پذیر نیست. ما هم نباید این را بپذیریم. ما باید موضع‌گیری داشته باشیم و به عنوان یک وظیفه اخلاقی و وجدانی از رهبر آپو صیانت کنیم.

همچنین مردم ما بر اساس افکار رهبری ۲۰ سال است که در روژهلات کوردستان تحت عنوان پژاک خود را سازماندهی می‌کنند. مردم ما در روژهلات کوردستان علیه توطئه ۱۹۹۹ علیه رهبر آپو قیام کردند. تأسیس پژاک بر این اصل بود تا راه حلی برای مشکلات جامعه ایجاد کند. ۲۰ سال صحنه پیروزی و مبارزه و مقاومت با اندیشه رهبری زندگی شد. پژاک ۲۰ سال خود را در اوج سپری کرد. ۲۰ سال با جوانی شروع شد و با جوانی ادامه دارد. از نظر مقاومت در زندان با پیشاهنگی عاکف و شیرین ها، در عرصه فرماندهی نظامی با پیشاهنگی سمکوها، در عرصه سیاسی با پیشاهنگی رِزان ها مبارزه بی‌نظیری انجام داد و به نیرویی برای همه تبدیل شد. امروز مردم ما در روژهلات کوردستان با پیروزی مبارزه می‌کنند. پژاک برای همه نیرو و امید شد. به همه جرات داد. پژاک یک حزب پیروزی بر اساس اندیشه رهبر آپو است. حزب مقاومت و آزادی است. تا زمانی که پیروز نشویم از این راه مبارزه دست برنخواهیم داشت. فلسفه زندگی رهبر آپو، فلسفه برپایی زندگی آزاد است. پژاک بر اساس همین فلسفه تأسیس شد. زندگی آزاد بی‌پایان است. بنابراین امروز به عنوان پژاک وظایف و مسئولیت‌های ما سخت‌تر و دشوارتر از همیشه است. برای انجام وظایف و مسئولیت‌های خود باید کارهایی را که به ما محول می‌شود انجام دهیم. به ویژه در این راه هزاران شهید قهرمان تقدیم میهن و مردم شد. وظیفه و مسئولیت ما برای صیانت از شهدا به ویژه با توسعه انقلاب «ژن ژیان آزادی» در روژهلات کوردستان و ایران و گسترش آن در سرتاسر جهان، افزایش یافته است. ما به این مسئولیت نزدیک خواهیم شد. لازم است مردم ما، زنان و جوانان ما که در انقلاب «ژن ژیان آزادی» شرکت کردند، به این مسئولیت نزدیک شده، از انقلاب و رهبر خود صیانت کنند. همزمان هفتاد و پنجمین سالروز تولد رهبر آپو و بیستمین سالگرد تأسیس پژاک را جشن بگیرند. بار دیگر تولد رهبر آپو، تأسیس حزب خود را به همه مردم انقلابی و مبارز، میهن‌دوستان، زنان و جوانان مبارز و همه بشریت تبریک می‌گوییم. برای همه در این راه آرزوی پیروزی داریم.»