با روحی برگرفته از‌ مقاومت شهر آمد مبارزه کرد

گریلا روزا ریناس به مثابه مبارز پیشاهنگ یژا استار در دشوارترین شرایط جنگید،‌ وظایف خود را موفقیت‌آمیز و با احساس مسئولیت بزرگی بجای آورد و تا آخرین نفس خود با روحی برگرفته از مقاومت شهر آمد به مبارزه پرداخت.

شهید روزا ریناس

روزا ریناس آمد ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌(سونگول تارینجی) که در پایتخت کوردستان شهر آمد به دنیا آمد،‌ در خانواده‌ای میهن‌دوست با میراث مقاومت رشد کرد. بدلیل میهن‌دوستی خانواده خود در همان سنین کودکی مبارزه را شناخت. تصمیم گرفت که به رهرو مظلوم و کمال‌ها مبدل شود. با تاثیر از افکار رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان بیش از هرچیز دیگر توجه‌اش به خط‌مشی آزادی زنان جلب شد. روزا ریناس که بسیار از جنگ کوبانی و مقاومت گریلا متاثر شده بود،‌ با فراخوان مبارزه از سوی رهبرخلق کورد عبدالله اوجالان در سال ۲۰۱۵ به سوی کوبانی شتافت.

روزا ریناس در انقلاب روژاوا مشارکت کرد و برعلیه تبهکاران داعش جسورانه جنگید. هر بار که شهادت رفقای خود را می‌دید، خشم او دربرابر دشمن بیشتر می‌شد. روزا ریناس در عملیات‌های بسیاری برعلیه تبهکاران داعش شرکت کرد،‌ علیرغم اینکه دفعات بسیاری مجروح شد اما از مبارزه عقب ننشست. روزا می‌دانست که آزادی بدون هزینه دادن به نتیجه نمی‌رسد و خط‌مشی کمال پیر، زیلان و بریتان‌ها را برای خود اساس گرفته بود. براساس فلسفه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان خود را آموزش و پیشبرد داد. روزا می‌گفت‌‌‌‌‌: ‌«ما هرچه انجام دهیم نیز دوباره کفایت کننده نیست بدلیل اینکه شناخت رهبری با یک نگرش قدرتمند ممکن است. پ‌ک‌ک به مثابه یک دریای بی‌پایان است. به همین دلیل نیز باید ملوانی در این دریا را بخوبی دانست. برای اینکه بتوانیم دل خود را به این دریا بزنیم باید خود را به امواج این دریا بسپاریم.»

گریلا روزا به دنبال رویاهای کودکی خود در جستجو بود و در سال ۲۰۱۹ به سوی کوهستا‌ن‌های کوردستان گام برداشت و در صفوف آزادی جای گرفت‌. پس از اینکه در منطقه قندیل دوره آموزشی بنیادین را سپری کرد،‌ با شجاعت، ایستار مصممانه خود، مشارکتی از دل و جان و بدون تردیداش به نمونه‌ای برای رفقای خود مبدل شد. خود را به این سطح رساند که تمام دشواری‌ها و سختی‌ها را از پیش‌روی خود بردارد،‌ با رنج و فداکاری عظیمی وظایف خود را انجام می‌داد. برای اینکه بتواند در فلسفه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و ایدئولوژی آزادی زنان خود را ژرف شود، همیشه خود را آموزش داد و پس از عملکرد پیروزمندانه‌اش در منطقه قندیل به منطقه گاره رفت. گریلا روزا که در حیات انقلابی خود خستگی‌ناپذیرانه مبارزه کرد،‌ مورخ ۱۲ سپتامبر یک میراث عظیم مبارزه را از خود برجای گذاشت و به کاروان شهدا پیوست.