با سربلندی عهد خود را عملی نمود و به کاروان جاودانگان پیوست

رونار(یلدز آشمه) بی‌باکانه زیست. با سربلندی عهدی که با رفقای خود بسته بود را عملی ساخت و به کاروان جاودانگان پیوست.

در هر کوهسار، در هر شهر، در هر کوچه‌ی کوردستان مبارزه‌ای عظیم انجام شد. ما شاهد قهرمانی در کوه‌ها و قیام‌ها در شهرها بودیم. یکی از مناطقی که حماسه آفرید کوبانی است. مردان و زنان این دیار نه تنها حماسه‌ی خود بلکه حماسه‌ی آزادی خلق‌ها را آفریدند. رونار (یلدز آشمه) درشهری اینچنین مقاومتگر بزرگ شده بود. خانواده‌اش که دلسوز ارزش‌های میهن‌دوستی بود، شخصیت او را با فرهنگ کوردی درآمیخته بود.

کوبانی در تاریخ مبارزه‌ی آزادی کوردستان دارای جایگاهی مهم است. در روزهای اولیه نقشی مهم را بر عهده گرفت. پ‌ک‌ک را زود شناخت. میراث مبارزه‌گری‌اش را زود پذیرفت، ارجمندترین فرزاندان خود را در مبارزه مشارکت داد. کوبانی با نبرد دربرابر داعش که دشمن انسانیت بود به تاریخ گذار کرد. در نمود خلق کورد برای تمامی انسانیت مبارزه نمود و تبدیل به امید شد. با چنان اراده‌ای در برابر دشمن جنگید که تنها دلسوزان خاک، خلق و آزادی می‌توانند آن‌ را درک نمایند. در جای جای کوبانی خون و رنج قهرمانی وجود دارد. کوبانی بر علیه وحشی‌گری سده ۲۱ تبدیل به سمبل مقاومت شد.

بی تردید به سنگر انسانیت پای نهاد

رونار فرزندی از این شهر بود. در خانواده‌ای میهن‌دوست بزرگ شده بود. دلسوز فرهنگ، هویت و خاک خود بود. زمانیکه حملات آغاز شد بی‌تردید سلاح خود را گرفت و در سنگر انسانیت جای گرفت. رفاقت پ‌ک‌ک، ایستار مبارزین زن، ترسی را که به دشمن وارد کردند او را رشد داد. با خشم در برابر دشمن بزرگ شد. در سال ۲۰۱۵ به عضویت صفوف ی‌پ‌ژ درآمد و روحی آزاد را در ی‌پ‌ژ آفرید. با این روح به هر کجا که پای نهاد، به هر زنی که رسید و در هر سنگری که جنگید آن را زیبا ساخت.  دل جوان ایشان آن‌قدر بزرگ بود که می‌توانست تمامی زیبایی‌ها را در خود جای دهد. به اندازه‌ای که انتقام بگیرد، جسور بود. از کوبانی تا به منبج و از منبج تا به رقا در تمامی جبهه‌ها بر ضد نمایندگان تاریکی جنگید. باورش به پارادایم رهبر خلق کورد رهبر آپو بی‌پایان بود.

اصرار برای رفتن به کوهستان

برای اینکه جنگ خود در روژاوا را به کوه‌ها برساند و به گریلا مبدل شود، اصرار می‌کرد. می‌خواست در کوهستان خود را از نو بنا سازد، چون هرقدر هم که می‌جنگید اما باز هم در اعماق دل خود همیشه کاستی‌هایی را احساس می‌کرد، در ایستار و رفتار کسانی که از کوهساران آمده بودند تفاوت، راز و فروغی را می‌دید. این باوری باوری را که به انسان‌ها می‌بخشید جنسی جداگانه داشت. زمانی‌که اصرارش نتیجه بخش شد، به سمت کوهستان روانه شد.

تبدیل به زنی فرمانده شد

انگار که همیشه در این کوهستان‌ها زیسته باشد در کارهای روزانه مشارکت می‌کرد. خیلی زود یاد گرفت و پیشرفت کرد. تجربه‌ی خود در روژاوا را با کوهستان یکی نمود و تبدیل به زنی فرمانده شد. با آموزش‌های نظامی بر تاکتیک‌های نوین مسلط شده و عمق یافت. بی‌آنکه دیر شود می‌خواست به باکور کوردستان برود و این مورد را عملی را سازد.

رهپیمایی به سمت بوتان

برای عمل به عهدی که به رفقای شهید داده بود به سمت بوتان روانه شد. اهداف رفقای شهید را نیز با خود به همراه برد. با نام آنها به نبرد بپردازد و در بوتان اشغالگران و استعمارگران را هدف قرار بدهد. هیچ مانعی برایش معنی نداشت و اینگونه حرکت می‌کرد. آنچه میخواست را عملی کرد. با خشم در برابر حیات بدون رهبر آپو و قتل‌عام‌ها، درمقابل دشمن جنگید. با سربلندی، عهدی که با رفقای خود بسته بود را عملی ساخت و به کاروان جاودانگان پیوست. بی‌باکانه زیست و قصدش آن بود جهانی بدون ترس را به تمامیت حیات هدیه دهد. با سربلندی، عهدی که با رفقای خود بسته بود را عملی ساخت و در مورخ ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۹ به کاروان جاودانگان پیوست.