باکرهان: دزدها نمی‌توانند از این‌جا عبور نمایند

تونجر باکرهان ریاست مشترک کل دَم پارتی در افتتاح دفتر انتخاباتی در الکه شرکت کرد و به تقلب و دوز و کلک حکومت در قبل از انتخابات اشاره کرد و گفت: «نه اسکندر و نه فارس‌ها نتوانستند از این کوه‌ها عبور نمایند، هرگز دزدها نمی‌توانند عبور نمایند.»

تونجر باکرهان ریاست مشترک کل حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) به ادامه‌ی بازدیدها و سفرهای قبل از انتخابات خود در شرناخ ادامه می‌دهد. باکرهان و هیئت همراهش به منطقه‌ی الکه واقع در شرناخ رفتند و توسط احزاب مورد استقبال قرار گرفتند.

با وجود هوای سرد در مرکز الکه مورد استقبال گرمی قرار گرفتند، پس از یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به شهدا، نامزدهای انتخاباتی ریاست مشترک شهرداری، بیبون‌ اصلان و عگید یگیت درود فرستادند.

سپس باکرهان به این اشاره کرد که الکه قلب منطقه‌ی بوتان است، در ادامه گفت: «۳۱ مارس به این سیستم که کورد را به رسمیت نمی‌شناسد پاسخ خواهیم داد و قیوم‌ها را به خانه‌های خود خواهیم فرستاد.»

باکرهان اعلام کرد، هنگامی که به این‌جا آمدم، گویی این منطقه‌ی کوچک اشغال شده باشد، اطراف آن پر از پایگاه و ایست بازرسی است، این وضعیت را محکوم می‌کنیم، باید حکومت این را بداند که این فشار‌ها مانع خلق کورد نخواهد شد و گفت: «ما کوردها خواهان صلح هستیم، می‌خواهیم‌ کورد با زبان خود سخن بگوید، می‌خواهیم قیوم‌ منصوب نشود و خواستار شهروندی برابر هستیم. اما از برابری چیزی نمی‌فهمند. سرشان در سجده است و مغزشان پر از کلک و فریب است.»

باکرهان به تلاش‌های تقلب و فریبکارهای حزب عدالت و توسعه (آ‌ک‌پ) اشاره کرد و گفت: «لازم است در برابر هر رای دهنده‌ی حرام، ما دو رای دهنده‌ی حلال را کسب نماییم. از مساجد تا منازل باید آرای خلقمان را کسب نماییم.»

باکرهان به این اشاره کرد که جنگل و رودخانه و فستیوال و آواز و لباس همه چیز ما را ممنوع می‌کنند و اجازه نمی‌دهند‌ با فرهنگ و سنن خود زندگی نماییم و با زبان خود سخن بگوییم، این خلق به جای این‌که مزدور شود، سوگند یاد کرده است که دست از مبارزات صلح‌آمیز و دمکراتیک برندارد و گفت: «مطمئن هستم که خلق الکه پاسخ لازم را خواهد داد. نه اسکندر و نه فارس‌ها نتوانستند از این کوه‌ها عبور نمایند، هرگز دزدها نمی‌توانند عبور نمایند. این خلق شکوهمند دیروز اجازه نداد و امروز نیز اجازه نخواهد داد. با تمام توان برای انتخابات ۳۱ مارس مبارزه می‌کنیم. ما کورد هستیم، ۹۹٪ مردم الکه کورد هستند. ما برای فساد و رانتخوری مبارزه نمی‌کنیم، بلکه برای زبان مادری ‌و دمکراسی مبارزه می‌کنیم، به جای مقرها و پایگاه‌های نظامی کارخانه بسازند. نامزدهای خود را به شما می‌سپاریم.»

سپس این هیئت دفتر انتخاباتی را افتتاح کرده و به سوی قَلَبان حرکت کردند.