باکرهان: نوروز را به عبدالله اوجالان تبریک می‌گوییم

تونجر باکرهان ریاست مشترک کل دَم پارتی در مراسم نوروز رحا گفت: «با هم نوروز هموطن و رفیق‌تان جناب آقای اوجالان را جشن می‌گیریم. نوروز ساختار قدرت را متزلزل ساخت.»

مراسم جشن نوروز رحا با شور و اشتیاق فراوان ادامه یافت. جلال‌الدین اَرکمَن نامزد انتخاباتی ریاست مشترک شهرداری رحا، نوروز را تبریک گفت و به انزوای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان توجه کرد، در هنگام سخنرانی وی، جمعیت با صدای بلند شعار «زنده باد رهبر آپو» را سردادند.

تونجر باکرهان ریاست مشترک کل حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) نوروز را به هر چهار بخش کوردستان تبریک گفت و به خانواده‌ی شن‌یاشار و امینه شن‌یاشار درود فرستاد و اعلام کرد که قتل‌عام خانواده‌ی شن‌یاشار را مورد بازخواست قرار می‌دهیم.

باکرهان اعلام کرد، نوروز ساختار قدرت را متزلزل ساخت و ملیون‌ها نفر در کوردستان به میادین آمده‌اند، حکومت به طور مستمر در مورد عملیات و جنگ سخن می‌گویند، در مقابل ملیون‌ها کورد می‌گویند صلح و آزادی و دمکراسی، در ادامه تاکید کرد خلق رحا در انتخابات پاسخ سیاست جنگ‌طلبانه را خواهد داد و در ادامه گفت: «شما خلق رحا علیه نمرودها، موضع ابراهیم را‌‌ رهبری می‌کنید‌.»

در ادامه باکرهان به انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اعتراض کرد و اعلام نمود، راه‌حل‌ به شما نزدیک است و رو به امرالی گفت: «انزوای تحمیلی بر آقای اوجالان را رفع کنید و مسئله‌ی کورد را از طریق گفت‌و‌گو و مذاکره حل نمایید. به این مناسبت نوروز را به هموطن و رفیق‌تان جناب آقای اوجالان در زندان امرالی تبریک می‌گویم‌. نوروز مبارک باد.»

پس از پایان سخنرانی، آتش نوروز توسط مادران صلح با شعارهای «زنده باد نوروز» و «زنده باد رهبر آپو» روشن شد.

این مراسم با اجرای برنامه‌های هنری ادامه یافت.