باکرهان‌: رهیافت از گفتگو با عبدالله اوجالان و به رسمیت شناختن کوردها حاصل می‌شود

ریاست مشترک کل دم پارتی، تونجر باکرهان توجه‌ها را به تحولات اخیر در سوریه و خاورمیانه معطوف داشت و گفت‌: ‌«رهیافت از گفتگو با عبدالله اوجالان و به رسمیت شناختن کوردها حاصل می‌شود.‌»

ریاست مشترک حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها ‌(دم پارتی)،‌ تونجر باکرهان در جلسه گروه حزب خود موضوعات روز را ارزیابی کرد. باکرهان توجه‌ها را به پیروزی‌ ائتلاف چپ در فرانسه معطوف داشت و گفت زمانیکه علیه یک نظام فاشیست، اتحاد ایجاد شود، از آن نتیجه خوبی بدست می‌آید و نتایج بدست آمده در فرانسه برای آنان به امید مبدل شده است.

باکرهان درباره دیگر موضوعات از جمله اشغال شهرداری جولمرگ توسط حکومت آک‌پ-م‌ه‌پ، بحران اقتصادی در ترکیه و دلایل به وجود آمدنش، حملات اشغالگرانه ترکیه و تبهکارانش در روژاوا و شمال و شرق سوریه، دیدارهای اخیر مقامات ترکیه با بغداد،‌ دمشق و تهران، از نقطه نظر حزب خود ارزیابی‌ و تحلیل‌هایی را انجام داد.

او در بخشی از سخنان خود بیان داشت‌:‌‌ ‌«دیر یا زود در اینجا رهیافت ایجاد خواهد شد. چیزی که برعهده ما می‌ماند اینست که به بخشی از این رهیافت مبدل شویم. رهیافت، دیپلماسی جنگ آنکارا، با دمشق و تهران نیست‌؛ رهیافت در شهر آمد، کوبانی، هولیر و کرماشان است. کوردها می‌خواهند سیاستی که با آن به حقوق دمکراتیک خود دست پیدا کردند را ادامه دهند. این امر برای خلق‌ها مفید خواهد بود.

رهیافت، به رسمیت شناختن اراده خلق کورد می‌باشد. رهیافت از گفتگو با جناب اوجالان حاصل می‌شود زیرا او راه را برای حیات مشترک و مسالمت‌ آمیز خلق‌ها گشوده و برای رهیافت تلاش می‌کند. جناب اوجالان تنها مخاطب مسئله کورد نمی‌باشد. در عین‌حال با تفکرات خود، با روش و دانش خود می‌تواند نفع بزرگی برای صلح در خاورمیانه داشته باشد. دقیقا در چنین وضعیتی باید برای رهیافت با جناب اوجالان ملاقات انجام شود و به این برهه صلح و رهیافت ورود کرد.‌»