بایندر: کورد هستیم و به عنوان کورد زندگی می‌کنیم

کسکین بایندر ریاست مشترک کل د‌ب‌پ در منطقه‌ی پانوس در مراسم افتتاح دفتر انتخاباتی و معرفی نامزدهای انتخاباتی شرکت کرد و گفت: «ما کورد هستیم و به عنوان کورد زندگی می‌کنیم. این مسئله‌ی یک حزب نیست، بلکه مسئله‌ی آزادی است.»

در سازماندهی منطقه‌ی پانوس حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) نامزدهای دَم پارتی برای ریاست مشترک شهرداری پانوس به صورت گسترده مورد استقبال قرار گرفتند. در این مراسم استقبال کسکین بایندر ریاست مشترک کل حزب مناطق دمکراتیک (د‌ب‌پ) و گلجان کاچماز سایگیت نماینده‌ی پارلمانی دَم پارتی حضور داشتند. کرم کرتای و روژبین کارتال نامزدهای انتخاباتی برای رؤسای مشترک پانوس به سخنرانی پرداختند و درخواست کردند تا همه دست در دست هم بگذارند و منطقه را از چنگ قیوم و غارت‌گری نجات دهند.

کسکین بایندر ریاست مشترک کل د‌ب‌پ اعلام کرد که روستا به روستا و منزل به منزل خواهیم رفت تا خلقمان را برای شرکت در انتخابات رازی نماییم، این مسئله‌ی یک حزب نیست، بلکه مسئله‌ی آزادی است.

در ادامه بایندر گفت: «مسئله‌ی ما شهرداری نیست، بلکه مسئله‌ی ما زندگی کردن در سرزمینی آزاد و دمکراتیک است. بار دیگر از همین‌جا درخواست می‌کنیم، ما کورد هستیم و به عنوان کورد نیز زندگی می‌کنیم. از خلق پانوس می‌خواهیم، بیایید با هم این راهپیمایی را به پیروزی ختم نماییم.»

بایندر به لزوم نشست با رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برای حل مسئله‌ی کورد اشاره کرد و گفت: «امروز از چهار گوشه‌ی جهان هزاران کورد در حال مقاومت هستند و خواستار حل مسئله‌ی کورد و آزادی جسمانی اوجالان هستند. خلق کورد برای زبان و آزادی خود می‌خواهد با مخاطب مسئله‌ی کورد ارتباط برقرار شود. اگر خواستار این هستید ما را بشناسید، به مقاومت صد ساله‌ی ما در سرحد بنگرید.»

سپس در منطقه دفتر انتخاباتی افتتاح شد و یک راهپیمایی دسته‌جمعی برگزار شد.