عبدالله زیدان: علیه این ناعدالتی بپاخیزید

عبدالله زیدان ریاست مشترک شهرداری وان اعلام کرد: «آن‌چه امروز در برابر ما انجام شده است، فردا در ازمیر نیز تحمیل خواهد شد.»

با تصمیم حزب عدالت و توسعه (آ‌ک‌پ) حق عبدالله زیدان ریاست شهرداری وان مصادره شده است، این تصمیم در چندین مکان محکوم گردید. نازلیهان شدال‌ و عبدالله زیدان رؤسای مشترک شهرداری وان در مقابل ساختمان حزب برابری و دمکراسی (دَم پارتی) در وان به سخنرانی پرداختند. زیدان گفت: «ما در وان با ارده‌ی خلق ۱۴ شهرداری را کسب کردیم، باوجود این‌که حق شروع به کار را کسب کرده‌ام‌‌، اما در تلاش هستند تا برای اراده‌ی خلق کمین بگذارند.»

زیدان این تصمیم را ناعادلانه و غیرقانونی توصیف کرد و اعلام نمود این کمینی برای اراده‌ی خلق است و ما نیز تا پایان از اراده‌ی خلق دفاع خواهیم کرد و شکایت خواهیم نمود، در ادامه گفت: «مسئله زیدان و شدال‌ نیست، کمینی برای خلق کورد و خلق وان است. انتظار داریم تا همگان علیه این ناعدالتی قیام‌ نمایند، زیرا آن‌چه امروز علیه ما انجام می‌شود، فردا در ازمیر نیز تحمیل خواهد شد. هیچ کس نمی‌تواند اراده‌ی این خلق را پایمال نماید.»

زیدان رو به نامزد انتخاباتی آ‌ک‌پ گفت: «چگونه اراده‌ی خلق را پایمال خواهی کرد و بر روی این صندلی خواهی نشست؟ چگونه می‌توانی به صورت این خلق بزرگ نگاه کنی، چگونه می‌توانی در بین خلق حضور یابی. این خلق نخواهد پذیرفت. از همگان می‌خواهیم با عقل سلیم عمل نمایند. به خلق وان که از اراده و کرامت خود صیانت می‌کنند، درود می‌فرستیم.»

نازلیهان شدال نیز سخنرانی کرد و این وضعیت را «کودتای سیاسی» عنوان کرد و اعلام نمود، آن‌چه را که از ما مصادره شده است را به دست خواهیم آورد، این یک تصمیم سیاسی و مصادره کردن است، آن را نخواهیم پذیرفت.

در ادامه شدال اعلام کرد، خلق وان ثابت کرد در برابر این مصادر قیام خواهد کرد و گفت: «از خلق خود می‌خواهیم چنین اجازه ندهند و از اراده‌ خود صیانت نمایند.»