به بخشی از مقاومت حماسی زاپ مبدل شد

گریلا فواد آپوچی در عملیات‌های بسیاری مشارکت کرده و بخشی از مبارزه حماسی در منطقه زاپ بود، او با مبارزه و ایستار فداکارانه برای جوانان کورد به ویژه برای جوانان روژهلات کودستان به یک نمونه مبدل شد.

خانواده چه زمانی می‌بینند که فرزندشان موفق است‌؟  چه زمانی به آنان افتخار می‌کنند‌؟ دل یک مادر تا چه اندازه سترگ و قوی است که فرزندش را با دستان خودش به خاک می‌سپارد‌؟ بی‌گمان این مادران اصیل کورد و میهن‌دوست هستند. فرزند یکی از همین مادران اصیل و میهن دوست، مختار کُنه‌پوشی ‌(فواد آپوچی) می‌باشد که در انقلاب کوردستان راه برادر شهیدش را ادامه داد.

مختار کنه‌پوشی در سال ۱۹۹۰ در شهر مریوان روژهلات کوردستان در میان خانواده‌ای میهن‌دوست و پایبند به ارزش‌های کوردستان متولد شد. افراد این خانواده در هر مقطعی در کار و کنش‌های انقلابی مشارکت کرده بودند و تلاش کردند تا وظایف میهن‌دوستی خود را به موفقیت‌آمیز ترین شیوه، عملی کنند.

مختار کنه‌پوشی در همان سنین کودکی، خبر شهادت برادر خود را شنید. این مسئله ردی از خود بر دل او برجای گذاشته بود. مادر او زمانیکه از اهداف مبارزان کوردستان بحث می‌کرد، مختار نیز مثل اینکه به داستان‌های قهرمانانه گوش می‌سپارد، از آن متاثر می‌شد. زیرا جنبش آپوئی در روژهلات کوردستان هر روز بیشتر توده‌ای می‌شد، خانواده مختار کنه‌پوشی نیز حزب کارگران کوردستان ‌(پ‌ک‌ک) را شناخت. برادر مختار، فرهاد پپوله در جنگ علیه نیروهای دولت ایران به شهادت رسیده بود. پس از شهادت برادرش او به جستجوی برای ادامه‌ی راه بردارش پرداخت.

این را برای خود به مثابه یک وظیفه دید که مبارزه کند. پس از اینکه پسرعموی او نیز به عضویت صفوف گریلا درآمد، دیگر می‌دانست که باید مثل آنان به یک دلاور کوردستان مبدل شود. مختار که از کودکی جنبش آزادی را می‌شناخت، چند سال بصورت بی‌وقفه به کار و کنش‌ می‌پرداخت. اما پس از مدتی به این اعتقاد رسید که باید سلاح بدست بگیرد. به همین علت نیز در سال ۲۰۱۵ که حملات سنگینی علیه خلق کورد و جنبش آزادی صورت گرفته بود، برای پاسخ به آن سیاست‌های قتل‌عام‌گرایانه، تصمیم گرفت که به عضویت صفوف گریلا درآید.  پس از مشارکت خود در صفوف گریلا، او نام خود را فواد آپوچی برگزید.

به بخشی از مقاومت حماسی مبدل شد

گریلا فواد با آموزشی که فراگرفته بود در فلسفه رهبر آپو خود را ژرف کرده، شخصیتش را مطابق آن فلسفه بنا کرد و مبارزه برای آزادی تمام خلق‌های ستم‌دیده را برای خود اساس قرار داده بود. گریلا فواد متاثر از روابط رفاقتی میان گریلا، درک کرده بود که این حیات به یُمن تفکرات رهبر آپو ایجاد شده است. رفیق فواد برای اینکه بتواند در جنگ علیه دشمن پیروز شود و در تاکتیک‌های نوین گریلا حرفه‌ای شود، خود را آموزش داده بود. گریلا فواد دیگر برای رفتن به مناطق جنگی آماده بود.

زمانیکه از رفاقت، فداکاری و جسارت حرف به میان می‌آمد، گریلا فواد یکی از آن گریلاهایی بود که مستقیما به ذهن رفقایش خطور می‌کرد و به یادشان می‌آمد. در میان شرایط سخت‌ترین و دشوارترین شرایط به یک سنگر مستحکم مبدل شد،‌ آب و تکه نان خود را به رفقایش تقسیم می‌کرد. یک‌بار دیگر نشان داد که روابط رفاقتی در  میان حیات پ‌ک‌ک تا چه اندازه ژرف و راستین است. فواد آپوچی در بسیاری از مناطق مختلف گریلاگری کرد، در هر کاری به انجام وظایف‌ خود پرداخت. گریلا فواد با رنج و فداکاری‌های خود برای رفقایش به یک نمونه مبدل شده بود، او می‌دانست حملات دولت اشغالگر ترکیه علیه خلق کورد و جنبش آزادی با هدف نسل‌کشی انجام می‌شود. پس از اینکه حملات دشمن علیه مناطق حفاظتی مدیا آغاز شد، برای اینکه به بخشی از مقاومت حماسی مبدل شود، اقدامات و کارهای بسیاری انجام داد و برای آن گام برمی‌داشت.

گریلا فواد مُصِرانه در سنگرهای مقاومت علیه دشمن مشارکت کرد، درباره اهداف خود گفته بود‌: ‌«هدف من پیروزی است، بجز پیروزی من بروی هیچ چیز دیگری متمرکز نشدم. پیروزی نیز با آزادی رهبر ما‌، خلق‌مان و با نابود کردن دشمن و خائنان ممکن است»

گریلا فواد از هر دو جنبه ایدئولوژیک و نظامی تجربیات بسیاری کسب کرده بود، در سال ۲۰۲۱ علیه حملات اشغالگرانه، جسورانه ایستادگی کرد و ضربات مهلکی به دشمن وارد آورد. گریلا فواد در عملیات تپه جهنم که در جبهه زاپ انجام شد، مشارکت کرد و ضربات مرگباری را بر ارتش ترکیه وارد کرد، تا به دل دشمن تاخت، تاجاییکه دیگر برایشان چادر هم باقی نمانده بود. گریلا فواد که در بسیاری از علمیات‌ها مشارکت کرد، براثر حمله دشمن قاتل و اشغالگر به شهادت رسید. گریلا فواد آپوچی با ایستار فداکارانه خود به یکی از نمونه‌های مبارز آپوئی مبدل شد. با مبارزه و مقاومت خود به نمونه‌ای برای جوان کورد به ویژه جوانان روژهلات کوردستان مبدل شد.