"برای مسلمانانی که در برابر حملات نابودگرانه قرار دارند، مقاومت به مثابه عبادت است"

کمیته خلق و باورداشت‌های ک‌ج‌ک به مناسبت ماه رمضان بیانیه‌ای داد و گفت: «ما تمامی خلق را فرامی‌خوانیم که مبارزه خود در ماه رمضان را گسترش بخشند. بدلیل اینکه برای مسلمانانی که در برابر حملات نابودگرانه قرار دارند، مقاومت به مثابه عبادت است.»

کمیته خلق و باورداشت‌های ک‌ج‌ک به مناسبت آغاز ماه رمضان بیانیه‌ای منتشر کرد و برای گسترش مبارزات فراخوان داد. 

در این بیانیه گفته شده: «مسلمانان کوردستانی که در ماه رمضان دست از خوبی‌ها و راستی‌ها برنمی‌دارند و روزه می‌گیرند، ما از تمام مسلمانان این انتظار را داریم که به سمت بنا نهادن خواهری و برادری خلق‌ها قدم بردارند، اتحاد خلق‌ها را تقویت نمایند، دلخوری‌ها را کنار نهاده و این رمضان را به بهانه‌ای برای تقویت پشتیبانی‌ها تبدیل کنند.» ک‌ج‌ک تمام جهان اسلام را فراخواند که احساسات اتحاد، همبستگی، خواهری و برادری خلق‌ها را نیرومند نمایند. 

بیانیه ک‌ج‌ک به شرح زیر است: 

«جهان اسلام به یک ماه رمضان دیگر پا می‌گذارد که از مهمترین ماه‌های اسلام است و دارای عبادت برای خیر و خوشی می‌باشد. خلق‌های خاورمیانه و جوامع مسلمان امسال درون جنگ قرار دارند و در زیر حملات بزرگ قتل‌عام‌گرایانه روزه رمضان را شروع می‌کنند. میلیون‌ها مسلمان با دردی عظیم، با دشواری و سختی فراوان، در میان نابودی و جنگ قتل‌عام کننده روزه می‌گیرند. ما امیدواریم که ماه رمضان با خیر و برکت امسال تبدیل به دلیلی شود تا جهان مسلمین بر درد و آلام و دشواری‌ها بیشتر تفکر کنند و رهیافت را بیافرینند و فرخوان می‌دهیم که احساسات اتحاد، همبستگی، خواهری و برادری در خلق‌ها را نیرومند نمایند. 

حملات دولت ترکیه در روژاوا و شمال و شرق سوریه، باکور، شنگال و در هر کجای جهان که کوردها در آنجا حضور دارند، بر ضد خلق کورد انجام می‌شود. حملات دولت اسرائیل که در زیر نام حملات حماس بر علیه خلق فلسطین که پنج ماه است ادامه دارد و به دلیل تراژدی‌ها و قتل‌عامهایی تبدیل شده است، هیچ ربطی به اسلام و یهودیت و فرهنگ کهن خاورمیانه ندارد. به مثابه جامعه خاورمیانه بر علیه این حملات یگانه رهیافت ما اینست که اتحاد برابری، خواهری و برادری، آزادی و دمکراسی خلق‌ها در میان باور و ادیان را گسترش بخشیم. برای بنا نهادن ملت دمکراتیک به کار بپردازیم. به مناسبت ماه رمضان ما تمامی مسلمین و باورمندان را فرامی‌خوانیم که برعلیه فرعون‌ و نمرودهای این عصر که قداست دینی را مورد سواستفاده قرار می‌دهند، با خلق‌ها دشمنی می‌کنند، قصد دارند جوامع را دربرابر یکدیگر به جنگیدن وادارند، موضع‌گیری کنند. دولت اسرائیل بر علیه خلق فلسطین، دولت ترکیه بر علیه خلق کورد در دشمنی خود روز و ماه‌های مقدس را نمی‌شناسند و در این ماه‌های مقدس زنان، جوانان، کودکان، سالمندان را به قتل می‌رسانند. در میان این هر دو دولت پیام‌ها و همکاری و همدستی اطلاعاتی و نظامی، اقتصادی و فرهنگی بسیاری رد و بدل می‌شوند. وقتیکه مسئله به منفعت تبدیل شود، هر دو دولت قربانیان خلق کورد و فلسطین را مورد سوء استفاده قرار می‌دهند. بدین ترتیب به مناسبت ماه رمضان پر خیر و برکت ما یکبار دیگر مسلمین ترکیه و خلق اسلام دارای احساس مسئولیت را فرامی‌خوانیم که بر علیه ذهنیت دولت که ادیان صاحب اخلاق و عدالت را مورد سوء استفاده قرار می‌دهند، با پارادیم ملت دمکراتیک به مبارزه بپردازند. 

خلق‌های محترم مسلمانان

طبق قرآن، دربرابر حملات نابودکننده حقایق یک خلق و سوءاستفاده از اسلام، تمامی کنش‌های آن خلق مقاومتگر روزه است. برای کسانی که طبق دستورات عمل کنند کیفرهای بسیاری مشخص شده است. بدلیل این معیار اسلام در ابتدا برای خلق‌ ما در باکور کوردستان و برای تمامی کوردهای مسلمان رمضان با مسئولیت‌های بزرگی آغاز شده است. خلق کورد در زیر حملات دشوار قتل عام قرار دارد. زبان‌شان ممنوع اعلام شده، فرهنگش با حملات آسمیلاسیون فرهنگی در زیر قتل‌عام فرهنگی قرار دارد. هر روز فرزاندان این خلق به وسیله سلاح‌های ممنوعه به قتل می‌رسند که این در انسانیت هیچ جایی ندارد. رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان تحت انزوا و شکنجه قرار دارد. در زندان‌ها خلق کورد به اعتصاب غذا دست زده‌اند. در روژاوا، شنگال، باشور در هر جایی که کورد در آنجاست حملات قتل عام کننده ادامه دارند. زمانیکه این مورد از این جنبه ارزیابی شود، مقاومت و کنش‌های کوردها در برابر این حملات به اندازه روزه گرفتن خیر و ثواب خواهد داشت. بر علیه کشتار، انکار، شکنجه و ظلم دولت ترکیه ما خلق خود را فرا می‌خوانیم که در ماه رمضان مبارزه خود را بیشتر گسترش دهند، بدلیل اینکه برای مسلمانانی که در برابر حملات انکار و نابودگرایانه قرار دارند مقاومت به مثابه عبادت است. 

خلق ما در باکور در برهه‌ای مهم مبارزه ماه رمضان را آغاز می‌کند که برهه مسئولیت و وظایف مهم است. به خصوص ما می‌خواهیم در مقطع انتخابات برای خلق باکور این مورد را یادآوری کنیم که این مقطع برای کوردها و خلق‌های ترکیه می‌تواند نقش بسیار مهمی را ایفا نماید. ما انتظار داریم که شما دربرابر اسلامی که ارتجاع را بر جامعه تحمیل می‌کند و در چارچوب منفعت سیاسی حاکمان نقش بازی می‌کند قیام کنید، برای کسانی‌ که ماهیت دمکراتیک اسلام را به پیش ببرند و از آن صیانت کنند که طرفدار آزادی و دمکراسی هستند به کار بپردازید. به مثابه هر مسلمان دارای اخلاق و وجدان ما بر این باوریم که جهان و عالمان کورد برعلیه کسانیکه کتاب مقدس و نام اسلام را برای پنهان سازی بدی‌های خود مورد سوءاستفاده قرار می‌دهند، قداست مسلمانان را برای فریب و قتل‌عام مسلمانان به کار می‌برند، مبارزه‌ای قدرتمندتر را به اجرا درخواهند آورد. حول ما درست‌ترین و اخلاقی‌ترین موضع‌گیری در این چنین روزه‌ای است. قبل از هر چیز این انتظار را داریم که در برابر کسانیکه با دولت استعمارگر ارتباط دارند، در برابر نیروهای کنترا بمانند هوداپار که با سوءاستفاده از زبان کوردی کوردها را خطاب می‌کند، هوشیار باشید و دربرابر این نیروها مبارزه کنید. ما می‌خواهیم اعلام نماییم که حول باوری اسلامیت نیروهایی بمانند آک‌پ-م‌ه‌پ-هوداپار که دشمن خلق‌هایند اسلام را آلوده کرده و اسلام را برای منفعت خود بکار می‌برند، هر کاری را که تحت نام خیر و خوبی می‌خواهند در کوردستان در ماه رمضان انجام دهند حرام است و با این مفهوم لازم می‌باشد اینگونه در برابر آنان رفتار و برخورد نمود. هر چیزی که این منافقین دزد، غارتگر و دروغگو به خلق عرضه دارند، آن چیز را از خلق ربوده‌اند و امروز برای اینکه در انتخابات موفق شوند، همان چیزهایی را که از خلق ربوده‌اند بخشی از آن را در میان خلق تقسیم می‌کنند. برای همین هم درست‌ترین موضع اسلامی اینست که مسلمانان خود را به سفره آنان نزدیک نکنند، چیزی را که آنها بدهند قبول نکنند. برای اینکه آن چیزی که در زیرنام خیرات تقسیم می‌کنند رشوه است. رشوه هم از بزرگترین گناهان است از بزرگترین حرام‌هاست. بدین ترتیب ما بر این باوریم که کوردستانیان مسلمان بر علیه آک‌پ و نیروی تروری کنترا بمانند هوداپار، موضع‌گیری اخلاقی، وجدانی و موضع اسلام راستین را نشان بدهند.» 

خلق ما در باشور در زیر حملات دولت قاتل ترکیه استعمارگر به این ماه رمضان پا می‌گذارد. ما یکبار دیگر می‌خواهیم برای خلق باشور خود خاطرنشان سازیم که در حملات دولت ترکیه در هر چهار بخش کوردستان و بخصوص در باکور، پشتیبانی اقتصادی، نظامی و استخباراتی را از باشور می‌گیرد که شامل بخشی بزرگ از این حملات می‌شود. دولت ترکیه که دشمن خلق کورد است، با بهره‌گیری از ارزش‌های مادی و رنج خلق باشور از راه همکاران و همدستانش برای اشغال باشور وبرعلیه خلق ما در دیگر بخش‌ها به حمله می‌پردازد. برعلیه این حملات استعمارگرانه، میهن‌دوستی، دین، ایمان، اخلاق و وجدان از هر زمانی بیشتر ایستاری قوی و سازماندهی شده را خواستار است. ما باور داریم که شما ماه رمضان را با مقاومتی بزرگ تبدیل به مصربودن خود برای به پایان رساندن اشغالگری و ایستار برضد اشغالگری دولت ترکیه تبدیل می‌نمایید.

خلق ما در روژهلات کوردستان با مقاومت «ژن ژیان آزادی» که دو سال است ادامه دارد. به پیشوازی ماه رمضان امسال می‌رود. دراین مدت که بدلیل فشارهای دولت برهه‌ی مبارزه‌ای قدرتمند وجود داشت ما امیدواریم که احساسات اتحاد و همبستگی قویتر شوند، باور به آزادی و مبارزه زنان را گسترش دهند و مقاومت خود را تداوم بخشند.

خلق ما در روژاوا و شمال-شرق سوریه در زیر تهدید و حملات دولت قاتل و فاشیست ترکیه به ماه رمضان امسال پا‌ می‌گذارد. ما انتظار داریم که خلق ما در منطقه بر اساس سال‌های گذشته با مبارزه‌ای نیرومندتر و با کارهای گسترده‌تر بجای آوری قرارداداجتماعی بر اساس خوددفاعی با سازماندهی قدرتمند ماه رمضان امسال را پیشوازی کنند. ما خلق مسلمان منطقه را فرا می‌خوانیم که با عمیق شدن در گسترش ذهنیت ملت دمکراتیک، سیستم دمکراتیک و سازماندهی خود را نیرومند نماییم.

کوردهای مسلمان محترم

مسلمانان کوردستانی که در ماه رمضان دست از خوبی‌ها و راستی‌ها برنمی‌دارند و روزه می‌گیرند، ما از تمام مسلمانان این انتظار را داریم که به سمت بنا نهادن خواهری و برادری خلق‌ها قدم بردارند، اتحاد خلق‌ها را قوی نمایند، دلخوری‌ها را کنار نهاده و این رمضان را به بهانه‌ی تقویت پشتیبانی‌ها تبدیل کنند. برای کوردهای مسلمان و برای تمام مسلمانان دمکراتیک، ما امیدواریم که در ماه رمضان خیرات روزه، دعا، نیت و عبادات آنان مورد قبول واقع شوند.»