برای روزنامه‌نگارانی که به قتل رسیده بودند، بنای یادبود ایجاد شد

برای روزنامه‌نگارانی که در باشور کوردستان و عراق به شهادت رسیدند، در شهر سلیمانیه یک بنای یادبود احداث شد.

غروب امروز در پارک آزادی شهر سلیمانیه، یک بنای یادبود با عنوان ‌«مدافعان حقیقت» برای گرامیداشت یاد روزنامه‌نگاران شهید که در اقلیم کوردستان و عراق به قتل رسیدند، احداث شد. بروی این تندیس یابود، اسامی شهدای مطبوعات آزاد، گلستان تارا و هیرو بهاالدین نیز حک شده و به نگارش در آمده است.

در مراسم پرده‌برداری از بنای یادبود ‌«مدافعان حقیقت» معاون ریاست حکومت اقلیم کوردستان، قباد طالبانی سخنرانی کرد و گفت‌: ‌‌«ما امیدواریم نام هر دو زن روزنامه‌نگار، گلستان تارا و هیرو بهاالدین، که ۳ هفته قبل در منطقه سیدصادق به شهادت رسیدند، آخرین اسامی باشند که بروی این بنای یابود نوشته شده است.‌»

معاون قباد طالبانی همچنین گفت‌: ‌«بنای یادبود ‌«مدافعان حقیقت» برای گرامیداشت یاد روزنامه‌نگارانی که از سال ۲۰۰۳ تا کنون در اقلیم کوردستان و عراق به شهادت رسیده‌اند ایجاد شده است. این تلاشی است تا از میراث آنان محافظت شده و مبانی آنان همیشه زنده‌ نگه‌ داشته شود. همراه با غمگینی باید بگوییم که هیچ تضمینی وجود ندارد که روزنامه‌نگاران دیگری در عراق و اقلیم کوردستان به شهادت نرسند. اما ما از دل و جان امیدواریم نام هر دو زن روزنامه‌نگار که ۳ هفته قبل در منطقه سیدصادق به شهادت رسیدند، آخرین نام‌هایی باشند که بروی این بنای یادبود نوشته شده است.‌»

بروی بنای یادبود ‌«مدافعان حقیقت» نام گزارشگر روژنیوز در منطقه دهوک، شهید وَدات حسین و دیگر شهدای مطبوعات و رسانه آزاد که در باشور کوردستان به شهادت رسیدند یعنی اسامی زنان کورد روزنامه‌نگار، گلستان تارا و هیرو بهاالدین نیز نوشته شده است و با احترام و قدردانی یاد آنان گرامی داشته شد.