خبر فوری: یورش به استرک تی‌وی و مدیا هابر: پلیس ساختمان را غارت کرد

برگزاری مراسمی برای تجلیل از فرماندە زردشت شنگالی

با برگزاری مراسمی از فرمانده یگان مقاومت شنگال ، زردشت شنگالی و همرزمانش تجلیل شد.

با برگزاری مراسمی از فرمانده یگان مقاومت شنگال ، زردشت شنگالی و همرزمانش تجلیل شد. همزمان با آن یاد و خاطرە فرماندهان YBŞ زردشت شنگالی، حمید شنگالی، سیلو بوریک و عزالدین شورش که بر اثر حمله هواپیماهای متجاوز ترکیه به شهادت رسیدند، گرامی داشتە شد .

زردشت شنگالی فرمانده ی.ب.ش در ۱۳ ژانویه ۲۰۲۰ به همراه همرزمانش ، حمید شنگالی، سیلو بوریک و عزالدین شورش بر اثر حمله هواپیماهای متجاوز ارتش ترکیه به منطقه دیغور شنگال به شهادت رسیدند. در سومین  سالگرد شهادت شهید زردشت شنگالی و یارانش، با برگزاری  مراسمی از آنان تجلیل شد. مراسم یادبود در آرامستان شهید دلگشا و شهید مقاومت برگزار شد.

 در این مراسم صدها نفر از مردم شنگال، نمایندگان نهادها و سازمان های شنگال حضور داشتند. در این مراسم که با یک دقیقه سکوت  آغاز شد، سخنرانی و فراخوان حمایت از یاد شهدا در جامعه ایزدی اعلام گردید . در ابتدا میان نصیر به نمایندگی از سازمان خانواده شهدای شنگال سخنانی را بیان کرد و با بیان اینکه افرادی مانند شهید زردشت، پیر حمید، عزالدین و رهبران مردمی که شهید شدند، آنچه در توان داشتند انجام دادند، گفت: تا پایان این وظیفه ماست که به اهداف شهدا و فرزندانمان را از یاد نبریم و برای محقق شدنش بکوشیم.

زکی شنگالی از فرماندهی یگان مدافعان شنگال و YJŞ نیز سخنرانی کرد و گفت: ما راه همرزمان شهیدمان، راه آزادی و خودمختاری جامعه را تا دستیابی موفقیت در پیش خواهیم گرفت . حملات به خلق ما و به ویژه جامعه ایزدی ما پایان نیافته است و حملات بسیار جدی علیه ما وجود دارد. می خواهند با همکاری خائنین جامعه ما را در بعد اجتماعی، سیاسی و نظامی بی اراده رها کنند.

ما یاران شهید زردشت و سایر شهدا باید پاسخ قاطعانه به هرگونه تعرض به جامعه خود بدهیم. شنگالی گفت: اهداف ما بزرگ است و پاسخ به حملات به دوستان شهیدمان پاسخی ابدی خواهد بود و در چند روز آینده به پایان نمی رسد. باید مردم ما خوب هدف را بشناسند، هر ایزدی خود را مسئول اهداف این شهدا بداند.

تاجه شمه رمو رمو نیز در بخش دیگری از این مراسم سخنرانی کردە و گفت: آنچه اکنون از ما خواسته شده  است ادامه مبارزات در مسیر اهداف  شهداست. جامعه ایزدی باید از قاتلان را بازخواست کند. وقتی جامعه فرزندانش را شاگرد این شهدا کرد، آن وقت می توان گفت از دشمن حساب خواسته ایم. پس از سخنانی پیرامون زندگی و مجاهدت های زردشت شنگالی، حمید شنگالی، سیلو بوریک و ایزدین شورش، فیلمی به نمایش درآمد.