برنامه‌های د‌ب‌پ و دم پارتی برای جشن گرفتن عید

دب‌پ و دم پارتی در بسیاری از شهرها عید رمضان را جشن گرفتند.

عید رمضان در ۲مین روز خود ادامه دارد. حزب مناطق دمکراتیک ‌(دب‌پ) و حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها ‌(دم پارتی) برنامه خود برای جشن گرفتن عید در بسیاری از شهرها را برگزار کرد.

شهر آمد

سازمان‌های دم پارتی و دب‌پ در شهر آمد در ساختمان دم پارتی واقع در همان شهر برنامه‌های جشن را برگزار کردند. روسای مشترک دم پارتی و دب‌پ در شهر، نماینده شهر، سرحد ارن، روسای کلانشهر و توابعش از جمله سور، ارغنی، شهرجدید، رزان، پیاس و درسیم به همراه صدها شهروند در این مراسم حضور یافتند.

در عین حال کسانی از روژهلات کوردستان، اروپا و نمانیدگان نهادها و سازمان‌های مدنی در شهر نیز در این مراسم جشن مشارکت کردند.

رئیس مشترک دب‌پ در همان شهر، سلطان یاراتای سخنرانی کرد و پیام اتحاد داد.

رحا

نهادهای دم پارتی در رحا نیز به مناسبت عید رمضان در ساختمان خود به همراه خلق گردهم آمدند. نماینده مجلس،‌ عمر اوجالان و ریاست مشترک و مدیران حزب نیز در این مراسم جشن شرکت داشتند. تعداد زیادی از شهروندان هم برای تبریک عید با حزب دیدار کردند. اعضا و مدیران سازمان‌های دب‌پ در این شهر،‌ جمعیت پشتیبانی و فرهنگی خانواده‌هایی که بستگان خود را در خاک کهن از دست داده‌اند ‌‌‌(KATDER) و نهادهای مدنی نیز در این جشن شرکت کردند.

مردین

مدیران دم پارتی در مرکز مردین و توابع آن همچنین شهردارهای مشترک هم در این جشن حضور یافتند. برنامه‌ جشن منطقه قوسر در دفتر ارتباطات عمومی واقع در آرتیول در ساختمان دم پارتی برگزار شد. در مناطق دیگر نیز به همین صورت در ساختمان دم پارتی این مراسم برگزار شد. مدیران بسیاری از احزاب سیاسی و شهروندان در این مراسم شرکت کردند. در این جشن پیام‌های پشتیبانی و اتحاد داده شد.

وان

نهادهای دم پارتی در شهر وان نیز به مناسبت عید رمضان در ساختمان خود به همراه خلق گرد هم آمدند. شهردارهای مشترک کلانشهر وان،‌ نسلیهان شدال و عبدالله زیدان،‌ روسای مشترک مناطق توشبا، ریا آرموش و آرتمتان و بسیاری از شهروندان در این مراسم جشن حضور یافتند. شهروندانی که برای تبریک،‌ دیدار به عمل آوردند،‌ امید خود را برای اینکه این عید به دلیلی برای صلح، آزادی و اتحاد مبدل شود بیان کردند. این مراسم جشن در تمام طول روز ادامه داشت.

اِلِح

ریاست مشترک دب‌پ، کسکین بایندر نیز در این برنامه عید شرکت کرد. این برنامه در ساختمان دم ‌پارتی منطقه مرکز برگزار شد و بایندر، کنشگران جنبش زنان آزاد ‌(ت‌ژآ)، مادران صلح، مدیران دم پارتی و نماینده مجلس، زینب اودونجو نیز در این مراسم حضور به عمل رساندند. همچنین صدها شهروند از حزب دیدار به عمل‌ آورند. پس از جشن گرفتن‌، گروه‌های مختلف از حزب به بازدید از محله‌های مختلف شهر رفتند و عید شهروندان و کسبه را تبریک گفتند.