بیانیه حزب کارگران کوردستان در آستانه سالگرد تأسیس

"برای سقوط فاشیسم آ.ک.پ و م.ه.پ، شکستن ساختار شکنجه و حصر امرالی، آزادی فیزیکی رهبر آپو و تحقق کوردستانی آزاد و افتادن ترکیه و خاورمیانه در مسیر دمکراسی در ۴٣ سال مبارزه پ.ک.ک از همگان دعوت می‌کنیم که به کمپین «زمان آزادی فرارسیده است» بپیوندند."

کمیته مرکزی حزب کارگران کوردستان (پ.ک.ک) بیانیه‌ای در آستانه‌ی سالگرد بنیانگذاری رسمی حزب منتشر کرده و علیرغم هشدار نسبت به شکل‌گیری ائتلاف آمریکا- ترکیه- پارت دمکرات کوردستان تأکید کرده است که این حزب به پیروزی در برابر حکومت فاشیستی ترکیه و آزادی رهبر عبدالله اوجالان از زندان امرالی می‌اندیشد.

بیانیه پ.ک.ک به این شرح است:

"جنبش و مردم ما در آستانه چهل و دومین سالگرد تأسیس رسمی حزب کارگران کوردستان است. ۲۷ نوامبر، حزبمان پ.ک.ک ۴۲ سال را پشت سر می‌گذارد و چهل و سومین سال خود را آغاز می‌کند. به این مناسبت روز ۲۷ نوامبر، روز تأسیس حزب و جشن رستاخیز ملی را به رهبر آپو، تمامی رفیقان، مردم میهندوست، دوستان انقلابی و به دمکرات‌ها تبریک می‌گوییم. در چهل و سومین سال مبارزه آرزوی پیروزی داریم. با نام بردن از نخستین شهید گرانقدرمان، حقی قرار و شهیدان ۴۲مین سال مبارزه، قاسم انگین، لیلا آگری، عگید جفیان، آمارا باتمان و یلماز درسیم، به تمامی شهیدان مبارزه آزادیخواهی ادای احترام می‌کنیم و عهد خود برای به پیروزی رساندن آرمان‌های آنان را تکرار می‌کنیم.

پیداست که ما؛ حزبمان و مردممان مبارزه بزرگی در سال ۴۲مین انجام دادیم و شهیدان گرانقدری وجود دارند. یکی از شهدای اخیر، عضو کمیته مرکزی پ.ک.ک و فرمانده نیروی مدافع خلق، ه.پ.گ در منطقه درسیم، رفیق یلماز درسیم (اسماعیل سورگچ) بود. او دهم نوامبر در درسیم طی جنگ با ارتش فاشیست ترکیه شهید شد. رفیق یلماز درسیم یک ربع قرن در صفوف گریلاها برای آزادی خلق کورد و رهائی کوردستان قهرمانانه جنگید و یک ملیتان آپوئی بود. بیشتر زندگی انقلابی خود را در جنگ‌های گریلایی کوهستان درسیم سپری کرد و به روح سید رضا درسیمی و علی‌شیرها بدل شد. برای گرفتن انتقام نسل‌کشی درسیم، جنگ بزرگی را با پیروزی ادامه داد. در هشتاد و سومین سالگرد اعدام سید رضا و یارانش، در نتیجه یک حمله فاشیستی کشنده شهید شد. از این طریق فرزند دلیر درسیم، شاگرد گرامی رهبر آپو، رفیق مظلوم و ساراها، رفیق درسیم را با ادای احترام به یاد می‌آوریم و اعلام می‌کنیم که انتقام او را خواهیم گرفت و آرمانهایش را عملی می‌سازیم.

در عین حال در آستانه ۲۵ نوامبر 'روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان' قرار داریم. در کوردستان و اقصی نقاط جهان، زنان علیه تفکرات و سیاست مردسالارانه، علیه دست‌اندازی و تجاوزات و علیه کشتار می‌کوشند. از راه ژنئولوژی نظریه رهبر آپو، بنام حزب، به این مقاومت آزادیخواهانه درود می‌فرستیم و برای موفقیت آن تلاش می‌کنیم. ما مبارزه علیه سیاست و فکر مردسالاری را در رده انقلابی‌ترین و آزادیخواهانه‌ترین مبارزات می‌بینیم. برای مبارزه‌ای که مبنای آن تنوعات و آزادی اجتماعی است، با تمام توان می‌کوشیم. معتقدیم که ۲۵ نوامبر مبارزه با خشونت دولت و مرد حکمران، قوی‌تر خواهد شد. برای مبارزه زنان آزادیخواه آرزوی موفقیت داریم.

آشکار است که در چهل و دومین سالگرد حزب، با سردمداری ایالات متحده آمریکا و اتفاق (آمریکا- ترکیه- پ.د.ک)؛ پ.ک.ک و رهبری آن هدف حملات برنامه ریزی‌شده برای تصفیه و نابودی قرار گرفت. این حمله که به مثابه دومین توطئه بین‌المللی اجرا شد، به دنبال امحای شمال کوردستان و اشغالگری در روژاوا و جنوب کوردستان بود. با این هجوم فاشیستی کشتارگرانه همه‌جانبه که مرکز آن سیستم حصر مطلق و شکنجه در امرالی است، به دنبال آن بودند حقیقت رهبر آپو و پ.ک.ک را بی اثر کنند و از بین ببرند. بر همین اساس بود که در پی از میان برداشتن کوردهای آزادیخواه برآمدند و به دنبال به موفقیت رساندن برنامه نسل‌کشی کوردها بودند. برای این هدف از هرگونه ابزار جنگ استفاده شد، توافق‌های عمده صورت گرفت و تمامی اقدامات وحشیانه، سرکوب و ظلم و کشتارهای جمعی در سطح جنایت علیه بشریت رخ دادند.

در برابر آن، رهبر آپو، حزبمان، نیروهای گریلایمان، جنبش‌های زنان و جوانانمان، مردممان و دوستانمان بر مبنای استراتژی جنگ انقلابی خلق، قهرمانانه مقاومت کرده و هجوم فاشیستی را در هم شکسته و نقشه انکار و امحا را بهم ریخته است. کارزار انقلابی گریلایی در جنگ هفتانین ضربات سختی به هجوم فاشیستی و نسل‌کش زده و نقشی اساسی را در خنثی کردن این حملات به انجام رسانده است. از دوازدهم سپتامبر تاکنون ک.ج.ک کارزار اعتراضی «حصر، فاشیسم و اشغالگری کافی‌ست، زمان آزادی فرا رسیده است» را آغاز کرده و نیروهای گریلای قهرمان در جنگ هفتانین به این هدف می‌اندیشند که فاشیسم آ.ک.پ و م.ه.پ را به عقب رانده و با رفع حصر و شکنجه در امرالی، بشریت را از ترور فاشیستی نجات دهد. این کارزار از سوی مردم ما در چهار بخش کوردستان و خارج از میهن و میان نیروهای انقلابی و دمکراتیك مورد قبول واقع شده است. هدف ما از این کارزار، آزادی جسمانی رهبر عبدالله اوجالان بر اساس شکل‌گیری کوردستانی آزاد و ترکیه و خاورمیانه‌ای دمکراتیك است.

جنبش و مردم ما با چنین کارزاری وارد ۴۳مین سال مبارزه پ.ک.ک می‌شود. برای مانع‌سازی در مقابل این کارزار، ایالات متحده آمریکا، حکومت ترکیه و پ.د.ک حمله‌ای تحت نام "توافق‌نامه شنگال" را مطرح کردند و سعی دارند نیروهای مسلح پ.د.ک را علیه گریلاهای ما بحرکت درآورند. با اقداماتی چنین تحریک‌آمیز و استفاده از نیروهای پ.د.ک می‌خواهند جلوی کارزار «زمان آزادی فرا رسیده‌ است» را بگیرند و مانع متلاشی شدن فاشیسم آ.ک.پ و م.ه.پ و باعث افزایش عمر آن شوند. اما بخوبی عیان است که این خرابکاری‌ها و تلاش‌های بیهوده به مقصد نمی‌رسند. از آنجا که کارزار ما از سوی مردم میهندوستمان و نیروهای انقلابی و دمکراتیك مورد پذیرش قرار گرفت، نیروهایمان در کوه‌ها و شهرها، تشکل‌های زنان و جوانان، خلقمان و دوستانمان برای موفقیت کارزار وارد عمل شده‌اند.

با وجود کارزار انقلابی در ۴۳مین سال تأسیس رسمی پ.ک.ک مسلم است که فاشیسم آ.ک.پ و م.ه.پ ساقط خواهد شد و به زباله‌دان تاریخ می‌پیوندد. دیکتاتوری فاشیستی آ.ک.پ و م.ه.پ که از سوی جامعه و متفقین خودش نیز منزوی شده، در حال پوسیدن از درون است. با نتیجه انتخابات در ایالات متحده آمریکا دیگر برای همگان روشن است که سقوط می‌کند. با اعتراضات خلق و دوستان انقلابی‌ و دمکراتیك‌ خود این فروپاشی دوچندان ژرف می‌شود و ۴۳مین سال پ.ک.ک به سال فروپاشی آ.ک.پ و م.ه.پ، برچیدن سیستم منزوی‌سازی و شکنجه امرالی و پایان اشغالگری ترکیه در بخش‌های دیگر کوردستان منجر خواهد شد.

از این قرار بار دیگر به رهبر آپو، تمامی همراهان حزب، مردم و به دوستانمان جشن سالگرد حزب را شادباش می‌گوییم. برای سقوط فاشیسم آ.ک.پ و م.ه.پ، شکستن ساختار شکنجه و حصر امرالی، آزادی فیزیکی رهبر آپو و تحقق کوردستانی آزاد و افتادن ترکیه و خاورمیانه در مسیر دمکراسی در ۴٣ سال مبارزه پ.ک.ک از همگان دعوت می‌کنیم که به کمپین «زمان آزادی فرارسیده است» بپیوندند و ایستادگی و مقاومت را به همه جا گسترش دهند."