بیانیه کمیته روابط ک‌ج‌ک مرتبط با شهادت دو شهروند باشور کوردستان

کمیته روابط ک‌ج‌ک مرتبط با حملات ترکیه و شهادت دو شهروند باشور کوردستان بیانیه ای صادر کرد

کمیته روابط کنفدرالیسم جوامع کوردستان (ک‌ج‌ک) مرتبط با حملات ترکیه در بامداد ۲۰۲۴/۳/۸ و شهادت دو شهروند باشور کوردستان بیانیه ای صادر کرد

محتوای این بیانیه به شرح زیر است:

«یکبار دیگر به دلیل بمباران‌های ارتش اشغالگر و فاشیست ترکیه ۲ شهروند باشور کوردستان اهل شلادزه به نام‌های «سعید مبارک دیوکی» و «آراس فرج زیباری» شهید شدند و شهروندی دیگر نیز مجروح شد. همچنین یک ماه قبل دو شهروند دیگر اهل آکره به نام‌های «عارف طاها» و «بشیر عمر علی» از طرف ارتش اشغالگر ترکیه شهید شده بودند. در یک ماه این ۴ شهروند منطقه بهدینان از طرف ترکیه شهید می‌شوند. درعین‌حال در این ماه چندین شهروند دیگر از مناطق سوران و سلیمانیه قربانی حملات و ترور‌های دولت فاشیست ترکیه شدند.

بی‌گمان این حملات و ترور و اشغالگری های دولت ترکیه نتیجه‌ی سیاست و ذهنیت قتل‌عام گریست که بیش از صد سال است بر خلق کورد روا می‌دارد و می‌خواهد موجودیت و هویت خلق کورد را از نقشه جهان پاک کند. ترکیه برای عمل به این هدف به کورد مزدور و خودفروش نیاز دارد که برایش جاسوسی کند و تمام جنایاتش را پنهان کند. متاسفانه حکومت پ‌دک نه تنها در برابر این کشتارهای دسته‌جمعی هیچ موضع‌گیری نمی‌کند بلکه هم با بیانیه سیاسی و هم از راه رسانه و مطبوعات همدست و وابسته این جنایات ترکیه را پنهان می‌کند و به این جرائم مشروعیت می‌بخشد، بدین صورت برای دولت فاشیستی ترکیه بزرگترین خدمتگذاری را انجام می‌دهد. در حالیکه دست سلطه فاشیستی ترکیه به خون کوردها آلوده شده و فرزندان کورد شهید می‌شوند مسئولان پ‌دک دست در دست اردوغان و هاکان فیدان در مجمع‌ها و اجلاس‌ها درحال مراوده مذاکره و سازش هستند. بی‌گمان این قتل عام که امروز در شلادزه روی داد در نتیجه جلسه آنتالیا است که در آن مسئولان پ‌دک مهمان اردوغان و هاکان فیدان بودند و قول مزدوری و خیانت به آنان دادند. اگر رضایت و تایید و جاسوسی پ‌دک و خانواده بارزانی نباشد ترکیه هرگز نمی‌تواند اینچنین خلق و غیرنظامیان را شهید کند.

پ‌دک تنها سیاست کوردی را از هم دیگر نگسیخته، تنها با خندق کندن کوردستان را از هم تکه پارچه نساخته، بلکه با این موضع و سیاست خود رنگارنگی و تفاوت‌مندی کوردستان راهم از هم جدا ساخته، رنگ خون کورد را ازهم جدا کرده و می‌خواهد درد و آلام کورد ها نیز جداگانه نشان دهد. برای همین لازم است همه باهم بگوییم که درد و غم شلادزه و آکره و سلیمانیه درد و غم تمامی کوردهای میهن دوست است و باهم یک موضع داشته باشیم. در این مورد وظیفه هر قشر و طبقه‌ی جامعه، زنان و جوانان و حتا تمامی نیروها و جناح‌های سیاسی در باشور کوردستان و عراق است که در برابر حملات تروریستی دولت ترکیه و مزدورانش و خیانت‌ پ‌دک موضع‌گیری کنند. بخصوص در این مرحله موضع روشنفکران، هنرمندان، نویسندگان، سازمان‌ها و نهادهای جامعه مدنی، روزنامه‌نگار و قلم‌های آزاد بسیار مهم است. لازم است بدانیم هر موضع‌گیری می‌تواند جان یک شهروند را نجات داده و محافظت کند و همچنین بی تفاوتی و عدم موضع‌گیری و ساکت ماندن راه را براین هموار می‌سازد که شهروندان بیشتری به قربانیان اعمال تروریستی اروغان و ترکیه تبدیل شوند. همچنین دولت عراق و مسئولان این کشور لازم است که برابر اعمال ترور شهروندان کورد ساکت نباشند و جان کوردها و موجودیت و آزادی و کیان کوردها را قربانی هموار سازی راه، نقشه‌های شوم اردوغان نکنند.

در پایان، این قتل‌عامی که امروز در شلادزه صورت گرفت را به شدت محکوم و رسوا می‌نمایم و عهد و سوگند یاد می‌کنیم که گسترش و تکوین مبارزه و مقاومت انتقام خون شهدای سرافراز ماست را ادامه خواهیم داد. همچنین به تمامی خلق کوردستان و بخصوص خلق مقاومتگر شلادزه و خانواده ارجمند شهدا «سعید مبارک دیوکی» و «آراس فرج زیباری» تسلیت عرض می‌نماییم و در غم و اندوه شما ابراز همدردی داریم. امیدواریم که جان و روح شهدایمان در بهشت برین شاد باشد و با آرزوی تندرستی و هر چه زودتر درمان شدن زخم‌هایتان

با احترام.»