بیانیه نوروزی پژاک و کودار: مبارزات را ارتقا می‌بخشیم

پژاک و کودار در بیانیه‌ای مشترک با شادباش عید نوروز از آحاد خلق دعوت به عمل آورده‌اند:" برای صیانت از دستاوردهای خلق و گردآمدن پیرامون ارزش‌ها و معیارهای اجتماعی بویژه عید نوروز مبارزات خود را ارتقا بخشند."

حزب حیات آزاد کوردستان (پژاک) و جامعه دمکراتیک و آزاد روژهلات کوردستان (کودار) در بیانیه نوروزی با ارزیابی تحولات سال گذشته اعلام کرده‌اند:"سال گذشته هم برای خلقمان در روژهلات کوردستان و هم در بخش‌های دیگر میهن، سالی محشون از مقاومت بود. آشکار است که فشار و سرکوب بر تمامی طیف‌های جامعه ادامه یافته و ملت کورد در تمامی میدان‌ها به مبارزات خود ادامه داده است. بویژه در عرصه فرهنگی و اجتماعی و با هدف مقابله با بیماری کرونا و حمایت از یکدیگر و روح تعاون و زندگی مشترک دستاوردهای شکوهمندی را کسب کرد."

بیانیه سپس با اشاره به جایگاه خلق کورد در سال تازه می‌افزاید:"نوروز برای خلق کورد به سمبل آزادیخواهی مبدل شده و همیشه سراغاز فصل عصیان و قیام بوده است. همیشه در کوردستان شور و شوق بهار و گرمای قیام در هم آمیخته شده‌اند. نوروز برای خلقمان عید زایش، قیام، حضور در خارج از منزل و شرکت در فعالیت‌های اجتماعی بوده است. بازگشت به طبیعت و جوهر موجودیت اجتماعی و همچنین رهایی از قالب‌های از خودبیگانگی، تنهایی، تاریکی می‌باشد. نوروز کاشتن بذر امید و پیروزیست."

در بخشی دیگر از بیانیه نوروزی پژاک و کودار آمده است:"خلقمان در شرایط بد اقتصادی و اجتماعی و همچنین مقابله با ویروس کرونا و ویروس جمهوی اسلامی به استقبال نوروز می‌رود، همزمان خلق کورد و خصوصا رهبر آپو با فشار و انزوای بیشتری روبرو شده است. هدف از تمامی این حملات تداوم زمستان ستمگران و یخبندان اشغالگریست. از اینرو ضمن شادباش این عید ملی، امیدواریم که سال نو به سال مبارزه و تلاش همه‌جانبه و فعالیت همه بخش‌های جامعه برای تحقق پیروزی و آزادی و پایان دادن به حصر و انزوای رهبر آپو و خلقمان در چهاربخش کوردستان مبدل گردد."

در پایان بیانیه حزب حیات آزاد کوردستان و جامعه دمکراتیک و آزاد روژهلات کوردستان آمده است:"لزوم توجه به اتحاد ملی و معیارهای زندگی مشترک و آشتی ملی در این عید واجد اهمیت است. یگانه راه ضامن تحقق بهار پیروزی و بنیان‌گذاشتن واقعیت اجتماعی و زندگی آزاد همانا ایستادگی و پایان دادن به اشغالگری است. از اینرو آحاد خلقمان را فرامی‌خوانیم برای صیانت از دستاوردهای خلق و گردآمدن پیرامون ارزش‌ها و معیارهای اجتماعی بویژه عید نوروز مبارزات خود را ارتقا بخشند."