بیانیه نیروهای مدافع خلق در مورد قتل غیرنظامیان در بامرنی و ادعاهای دروغین رسانه‌های بارزانی

مرکز رسانه و مطبوعات ه.پ.گ اعلام کرد که حملات ارتش غاصب ترک به بامرنی ٣ غیرنظامی از جمله دو کودک به شهادت رسیده‌اند. ه.پ.گ نارضایتی خود را نسبت به اخبار کذب رسانه‌های خاندان بارزانی اعلام کرد.

مرکز رسانه و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در رابطه با شهادت غیرنظامیان در منطقه بامرنی از سوی رژیم متجاوز ترک و اخبار بی‌پایه و اساس مراکز دروغ‌پراکنی پ.د.ک بیانیه‌ای صادر کرد.

در بیانیه آمده است:

"٣ نفر از جمله ٢ کودک به شهادت رسیدند

٢۶ می در اطراف منطقه بامرنی در آمیدی، رژیم ترک خلقمان را در حالیکه در گشت‌وگذار بودند هدف حمله قرار داده و در نتیجه آن ٣ شهروندمان از جمله ٢ کودک به شهادت رسیدند. مراتب تسلیت خود را به خانواده هر سه شهید کوردستان و آحاد خلق کوردستان اعلام می‌داریم، برای زخمی‌ها آرزوی شفای عاجل داریم. نتایج منفی همدستی پ.د.ک با رژیم اشغالگر ترک و سیاست‌های غلط آن یکبار دیگر در قتل‌عامی در بامرنی خود را نشان داد.

اقدامات پ.د.ک برای سیاه‌نمایی نیروهای گریلا

برخی از مسئولین پ.د.ک و رسانه‌های آنان با هدف جرم‌انگاری تلاش نمودند این رویداد را به نیروهای گریلای ما نسبت دهند. این اقدام نتیجه ترس از اعتراضات برحق خلقمان است. اما خلقمان به دلیل اینکه به حقایق آگاه بوده و از آنها مطلع است به این جرم‌انگاری وقعی ننهاد. گریلاهای آزادی کوردستان برای صیانت از شرف خلقمان مبارزه می‌کنند و برای صیانت از باشور کوردستان هزینه‌های گزافی پرداخت می‌کنند و به شیوه‌ای فدایی می‌جنگند. در چنین وضعیتی پ.د.ک که همیشه قتل‌عام‌های اشغالگران بر خلقمان را مشروع جلوه می‌دهد لازم است دست از این موضع غلط خود بردارد.

از طریق اخلالگری درصدد ایجاد جنگ داخلی میان کوردها هستند

نیروهای گریلا ضربات مرگباری را بر ارتش ترک وارد می‌کنند. برخی از نیروهای پ.د.ک برای جلوگیری از شکست تاریخی ارتش ترک دست به اخلالگری زده و درصدد ایجاد جنگ داخلی میان کوردها هستند. پیش از این در رسانه‌ها اعلام شده بود که پ.د.ک برای پیوستن به جنگ در کنار دولت ترکیه بهانه‌ای پیدا کرده و درتلاش است نقشه‌های کثیفی را اجرا کند. ٢۴ می ٢٠٢٢ شماری از نیروهای پ.د.ک در منطقه گوشین در سیدکان بسوی نقاط گریلایی ما رفتند و با هدف آغاز جنگ دست به اخلالگری زدند. اما با مسئولیت‌پذیری یگان گریلایی ما این اخلالگری خنثی شده است. ارتش ترک روز ٢۵ می از مناطق تحت کنترل پ.د.ک از هوا و زمین به تپه هکاری در متینا حمله کرد.

در عملیات ٢۶ می اشغالگران هدف قرار گرفتند

روز ٢۶ می ارتش اشغالگر ترک د رتپه شهید آگر در تپه اورته عرصه متینا هدف عملیات نیروهای ما قرار گرفت. در این عملیات ٢ نظامی ترک کشته شدند. اخبار مربوط به حمله نیروهای گریلا به نظامیان پ.د.ک کذب محض می‌باشند.

پ.د.ک باید از موضع غلط خود بردارد

در این مرحله که ارتش ترک تحت فشار قرار گرفته و در آستانه هزیمت است، آشکار است تحرکات نظامیان پ.د.ک و انتشار اخبار دروغ از سوی رسانه‌های پ.د.ک با چه هدفی صورت می‌گیرند. جنگ داخلی کورد بجز برای رژیم استعمارگر و جانی ترکیه به نفع هیچ کسی نیست. واضح است که چنین فاجعه‌ای کوردستان را دامنگیر بحران، تنش و فروپاشی بزرگی خواهد کرد. ما از پ.د.ک دعوت می‌کنیم از مواضع غلط خود که تنها به خلق کوردستان بویژه در باشور کوردستان زیان می‌رساند دست بردارد."