بیانیه ی‌ر‌ک در مورد بمباران منطقه آسوس توسط ارتش اشغالگر ترکیه

یگان‌های مدافع روژهلات کوردستان ‌(ی‌رک) در رابطه با بمباران منطقه آسوس توسط ارتش اشغالگر ترکیه اعلام نمود، «در این بمباران هوایی نیروهای ما هیچگونه تلفات جانی نداشتند.»

یگان‌های مدافع روژهلات کوردستان ‌(ی‌ر‌ک‌) در رابطه با بمباران  منطقه آسوس توسط ارتش اشغالگر ترکیه بیانیه‌ای منتشر نمود.

متن بیانیه به شرح زیر می‌باشد :

 «به افکار عمومی و خلق میهن‌دوست‌مان

روز جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳ برابر با ۲۶ ژولای ۲۰۲۴ رژیم اشغالگر ترکیه پس از یک اکتشاف هوایی طولانی، شب‌هنگام ساعت 23:00 با هواپیماهای جنگی سه بار پیاپی مناطق «دوکانی»، «کانی گومه‌هه‌سپ» و «خزینه» در اطراف روستای «گلاله» از  توابع ناحیه‌ی «ماوت» را بمباران نموده و در نتیجه خسارت بزرگی به باغات و مزارع خلق ما رساند. در این بمباران هوایی نیروهای ما هیچگونه تلفاتی جانی نداشتند، اما در کنار ضرر رساندن زیاد به مزارع مردم ما، اراضی بایر و جنگلی اطراف نیز دچار آتش‌سوزی گشته و این آتش‌سوزی همچنان ادامه دارد.

بدون شک هدف دولت اشغالگر ترکیه از بین بردن تمام جانداران و زیست‌محیط میهن ماست و همگان باید این حقیقت را بدانند که دشمنی دولت ترکیه مدت‌هاست که علاوه بر انسان‌ستیزی، تمامی طبیعت و زیست‌محیط و زیبایی‌های میهن‌مان را نیز مورد هدف قرار می‌دهد. از عفرین و درختان زیتونش گرفته تا زیبایی‌های بهدینان، از بازارهای هولیر و کرکوک گرفته تا کوهستان‌ها و مزارع آسوس را مورد هدف قرار می‌دهند. ما نیز عهد می‌بندیم که همراه با طبیعت و زیست‌محیط خویش و تمامی جانداران آن مقاومت کرده و مبارزه نماییم تا به آزادی رسیده و نیروی کریه دولت ترکیه را دچار شکست نموده و منطقه را از دست این بلا نجات دهیم.‌»