بیانیه‌ی پلتفرم دموکراتیک خلقهای ایران بمناسبت 8 مارس

پلتفرم دموکراتیک خلقهای ایران در بیانیه‌ای که بمناسبت 8 مارس صادر کرد گفت: هشت مارس را گرامی می‌داریم زیرا که، بخشی از تاریخ این مبارزه طولانی، بخشی از روح این مبارزه است؛ مبارزه‌ای که در قرن بیست و یکم تحت نام زن، زندگی و آزادی، دنیا را مبهوت کرده است.

متن کامل بیانیه‌ی پلتفرم دموکراتیک خلقهای ایران به شرح زیر است:

انقلاب زنانه ایران؛ انقلاب زن، زندگی، آزادی، آتشی برگرفته از جرقه هشتم مارس است!

حکومت با حملات شیمیایی، مدارس دخترانه را مورد هجوم قرار داده است. مدارسی که نسلی جدید در آن، با تفکر و خواسته های جدید، آتش انقلاب زن، زندگی و آزادی را شعله ور ساخته اند. ترور و وحشت کاراترین اسلحه نظامهای دیکتاتوری است. اما بدون شک دزد به کاهدان زده است؛ نسلی که در برابر هیچ قدرتی سر خم‌ نمی کند، دیکتاتور را نیز به زانو‌درخواهد آورد؛ تاریخ شاهد بزرگی است.

از سوی دیگر تمام گرایشهای مردسالارانه وابسته به راستهای افراطی سلطنت گرا و احزاب مردسالار ملی گرای اپوزیسیون، در صدد بهره برداری از انقلاب زنان، برای رساندن خویش به قدرت هستند. بدون شک نظام سلطه موجود، اندیشه اش، ظاهرش و تمام ساختارش زن ستیز و مردسالارانه است. سلطه ای که مردان اپوزیسیون راست گرا، بدون حتی مشارکت معدودی زن(حتی اگر برای ظاهر هم باشد) خواستار پوشاندن آن بر تن انقلاب زن، زندگی، آزادی هستند. زنان ایران خواستار تغییر نظام سلطه ای که به نفع مردان است، هستند، آنان را نمی توان با تغییر ظاهری سلطه گران فریب داد. آنان این امر را از زنان هشتم مارس یاد گرفته اند. از زنان مبارزی آموخته‌اند که زندان و زندانبانش را نه تنها در ایران بلکه در تمام حکومتهای تحت سلطه دیکتاتورها به زانو درآورده‌اند. آنان این امر را از زنان کوبانی آموخته‌اند.

هشت مارس را گرامی می داریم زیرا که، بخشی از تاریخ این مبارزه طولانی، بخشی از روح این مبارزه است؛ مبارزه ای که در قرن بیست و یکم تحت نام زن، زندگی و آزادی، دنیا را مبهوت کرده است. مبارزه ای که وعده رسیدن به هدف تمام زنان مبارز و آزاده در طول تاریخ را در بطن خود دارد.

هشتم مارس را گرامی می‌داریم، زیرا که همیشه به پیروزی این مبارزه پایبند بوده‌ایم.

گرامی باد یاد هشتم مارس روز جهانی زنان

زنده باد زنان آزاده ایران

زنده باد زن، زندگی، آزادی