«بیایید نوروز را با یکدیگر در بنار کوه قندیل جشن بگیریم»

هنرمندان سلیمانیه برای نوروز امسال از خلق چنین درخواست کردند: «بیاید نوروز را به همراه همدیگر در بنار کوه قندیل جشن بگیریم».

هنرمندان شهر سلیمانیه آری فوزی و ریبوار طالب در ارتباط با نوروز امسال سخنانی را ابراز داشتند و از خلق‌های منطقه درخواست کردند که نوروز امسال را در بنار کوه قندیل جشن بگیرند.

هنرمند آری فوزی برای مشارکت در نوروز امسال از خلق درخواست کرد و گفت: «جشن نوروز جشن ملی ماست و جشن گرفتن آن به گونه‌ای کنش و مبارزه است. بیایید ما نوروز را به همراه همدیگر در بنار کوه قندیل جشن بگیریم.»

آری فوزی مشخص کرد که امسال روزه و نوروز با یکدیگر همراه شدند و گفت که روزه موضوعی دینی می‌باشد و نوروز موضوعی ملی است و چنین صحبت‌های خود را ادامه داد: «جشن گرفتن نوروز در ماه رمضان مشکلی ندارد. اکثریت خلق کورد مسلمانند و ما می‌توانیم افطار خود را در قندیل انجام دهیم.»

هنرمند ریبوار طالب نیز از تمامی دختران و پسران کورد درخواست کرد که در بنار کوه قندیل نوروز را جشن بگیرند و گفت: «نوروز مناسبتی است که کار و مبارزه کورد بودن را در یادمان زنده نگه‌ می‌دارد. جشن گرفتن نوروز در قندیل برای ما تبدیل به یک وظیفه شده است. درست است که ماه رمضان هم ماهی مقدس است، اما ما می‌توانیم در ماه رمضان نیز نوروز را در بنار کوه قندیل جشن بگیریم.»