بیش از یک میلیون نفر برای جشن نوروز در آمد حضور دارند: آزادی برای عبدالله اوجالان

در مراسم نوروز در آمد که بیش از یک میلیون نفر در آن شرکت کردند، سخنرانی‌هایی برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان انجام شد.

نوروز ۲۰۲۴

در پارک نوروز در منطقه رزان آمد، جشن نوروز با شعار «برخیز، زمان آزادی و پیروزی است» ادامه دارد. در محوطه با جوش و خروش، آتش نوروز افروخته شد. بسیاری از مردم لباس‌های خود را روی مشعل انداختند و آتش نوروز را روشن کردند.

 آینور ساریجا، فعال جنبش زنان آزاد (TJA) در این جشن سخنرانی کرد و گفت: «این نوروز ابزاری برای آزادی جسمانی عبدالله اوجالان خواهد بود.»

آینور ساریجا همچنین به انتخابات محلی ۳۱ مارس اشاره کرد و گفت:« قیمها را از کوردستان اخراج می‌کنیم، با نظام ریاست مشترکی پیروز خواهیم شد، ژن ژیان ، آزادی.»

 بردان اوزتورک، رئیس مشترک کنگره جامعه دموکراتیک (KCD) نیز گفت: «در این نوروز ما ۳ چیز می‌گوییم و سخنان خود را تمام می‌کنیم. ما برای آزادی به ۳ چیز نیاز داریم. آنها باید اجرا شوند. برای کوردستان آزاد و خلق کورد ما باید وحدت ملی داشته باشیم، برای خاورمیانه دموکراتیک و جهانی دموکراتیک باید مسئله کورد حل شود و در نهایت برای آزادی خلق‌ها و خلق کورد، آزادی جسمانی آقای عبدالله اوجالان باید محقق شود. به همین دلیل است که می‌گوییم آزادی، آزادی، آزادی»

در این جشن پیام زندانیانی که ۱۱۶ روز است در اعتصاب غذا برای آزادی جسمانی رهبر عبدالله اوجالان و حل مسئله کورد هستند، قرائت شد.

 در پیام زندانیان اعلام شد که معتقدند انزوا پایان می‌یابد، رهبر خلق کورد آزاد می‌شود و نوروز با مژده بهار تبریک گفته شد.

غزال مصطفی هنرمند سپس روی صحنه آمد و هنر خود را ارائه کرد.

اعضای دَم-گَنچ با بنری که روی آن نوشته شده بود «با جوانی شروع کردیم، با جوانی پیروز خواهیم شد» وارد میدان شدند.

سرا بوجاک، یکی از نامزدهای دم پارتی برای شهرداری مشترک آمد، به زنان زندانی تبریک گفت و اظهار داشت که در ۳۱ مارس آمد را از دست قیمها نجات خواهند داد. سرا بوجاک گفت: «اجازه دهید این نوروز وسیله‌ای برای اتحاد ملی کوردها باشد. بگذارید وسیله‌ای برای راه حلی پایدار باشد.»

دوغان هاتون کاندیدای شهرداری مشترک آمد نیز اعلام کرد که در ۳۱ مارس به اشغالگران پاسخی خواهند داد که دیگر جرأت نخواهند کرد اراده آنها را تصرف کنند.

نوروز آمد با سخنرانی و موسیقی ادامه دارد. رئیس مشترک حزب مناطق دموکراتیک (DBP) چیگدم کلیچگون اچار نیز به کرمانجی سخنرانی کرد و نوروز را به خلق کورد و رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان تبریک گفت.

 

 در جشن بزرگ نوروز در آمد، هنرمند فرج علیپور نیز هنر خود را ارائه کرد.

 

 با وجود اینکه بیش از یک میلیون نفر وارد میدان نوروز شده‌اند، هزاران نفر همچنان در ایستهای بازرسی هستند و منتظر ورود به این منطقه هستند.

 

همچنان شعار «زنده باد رهبر آپو» از میدان نوروز برمی‌خیزد.