دَم پارتی هزاران نفر را برای حفاظت از صندوق آرا مأمور کرده است

دَم پارتی برای انتخابات محلی در کوردستان و ترکیه، هزاران نفر را برای حفاظت از صندوق آرا مأمور کرده است.

قرار است فردا یک‌شنبه ۳۱ مارس در ترکیه و باکور کوردستان ملیون‌ها نفر به پای صندوق‌های رای رفته و ادارات محلی مناطق یعنی شهرداران را انتخاب نمایند.

روند انتخابات از ۷ صبح آغاز و تا ساعت ۱۶:۰۰ ادامه خواهد یافت. از ساعت ۱۷:۰۰ امروز نیز تبلیغات انتخاباتی متوقف خواهد شد. به اندازه‌ی تبلیغات، حفاظت از صندوق‌های رای مهم است. حکومت حزب عدالت و توسعه (آ‌ک‌پ) هزاران سرباز و پلیس را به شهرهای باکور کوردستان فرستادە است.

در انتخابات گذشته، آرای بدون مهر، آرای نادرست حساب شده، تقلب در ثبت رای دهندگان و امنیت انتخابات از موضوعات اصلی بود و در این انتخابات نیز این موارد حائز اهمیت هستند.

حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) در شهرهای باکور کوردستان تدارکات امنیت انتخابات و حفاظت از صندوق‌ آرا را به اتمام رسانده است. دَم پارتی در آمد و شهرهای حومه‌ی آن ۲۵ هزار نفر را به عنوان کارمندهای صندوق آرا، ناظر ، مسئولین حوزه‌ی رای گیری، تیم‌های سیار، افراد دارای مجوز برای شکایت و اعتراض، مدیران و حامیان حزب را برای حفاظت از صندوق‌های رای مأمور کرده است.

به همان شکل دَم پارتی در دیگر شهرهای باکور کوردستان و همچنین ترکیه، هزاران نفر را برای حفاظت از صندوق آرا مأمور کرده است.