ده‌ها تن از علمای دینی کورد حکم اعدام محمد خضرنژاد را ناعادلانە خواندند و خواستار آزادی وی شدند

طی نامه‌ای مشترک ده‌ها تن از علمای دینی کورد حکم اعدام محمد خضرنژاد روحانی اهل بوکان را ناعادلانه دانسته و ضمن رد کلیه اتهام‌های مطرح شده علیه این روحانی، خواستار آزادی وی شدند.

طی نامه‌ای مشترک ۲۴۲ تن از علمای دینی در شهرهای مختلف روژهلات کوردستان طی نامه‌ای به ریاست قوه‌ی قصائیه‌ی ایران، حکم اعدام روحانی دینی به نام محمد خضرنژاد را ناعادلانه خواندند.

قوه‌ی قضائیه ایران این روحانی را به عضویت در گروه‌های تندرو مانند داعش متهم کرده است و به همین‌ سبب برای وی حکم اعدام صادر شدە است، این علمای دینی طی این نامه بر میانه‌روی محمد خضرنژاد تاکید کرده‌اند و‌ اعلام نموده‌اند، تحمیل این اتهام بر وی «دروغی واضح و بی‌اساس است» و مردم منطقه نیز به میانه‌روی وی شهادت می‌دهند.

در این نامه این علمای دینی به این اشاره کرده‌اند که طبق قانون باید محمد خضرنژاد در دادگاه ویژه‌ی روحانیت و به صورت علنی محاکمه می‌شد، اما در دادگاه انقلاب و غیر علنی محاکمه شده ‌است، که این نیز برخلاف قانون است.

به همین سبب این ۲۴۲ روحانی دینی روژهلات کوردستان از قوه‌ی‌ قضائیه‌ی ایران درخواست کرده‌اند، پرونده‌ی این روحانی دینی به دادگاه ویژه‌ی روحانیت ارجاع داده شود و بار دیگر به طور عادلانه محاکمه گردد و راه برای آزادی وی فراهم شود.

محمد خضرنژاد، روحانی دینی ۴۵ ساله اهل بوکان در جریان انقلاب ژن، ژیان، ئازادی در هنگام خطبه در مراسم یکی از جان‌باخته‌گان این انقلاب، توسط نیروهای امنیتی در بوکان بازداشت شده بود، از سوی شعبه ۳ دادگاه انقلاب اسلامی ارومیه به ریاست قاضی رضا نجف‌زاده به اتهام «افساد فی الارض»، «لطمه وارد کردن به تمامیت یا استقلال کشور» و «تبلیغ علیه نظام» به اعدام و ۱۶ سال حبس محکوم شد.