دم پارتی و ت‌ژ‌آ در هولیر: ما برای جلوگیری از جنگ مسئول هستیم

دم پارتی و ت‌ژ‌آ با گروهی از سیاستمداران و فعالان زن در هولیر دیدار کردند. در این دیدار پیام «جنگ بزرگی در کوردستان در جریان است. ما به عنوان خلق و زنان، وظایف مشترکی داریم» داده شد.

نشست‌های حزب برابری و دموکراسی خلق‌ها (دم پارتی) و جنبش زنان آزاد (ت‌ژ‌ا) در اقلیم فدرال کوردستان ادامه دارد. این هیئت که از جمله شامل نوروز اویسال اصلان و گلجان کاچماز نمایندگان دم پارتی و عایشه آجار باشاران نماینده سابق پارلمان است، با جمعی از زنان سیاستمدار و فعال در هولیر در خصوص انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و حملات اشغالگرانه علیه منطقه دیدار و گفتگو کرد.

پارز عمر کاندیدای پارلمان ی‌ن‌ک از هولیر نیز در این نشست شرکت داشت. پاریز عمر در این دیدار گفت: «ما از استقبال از هیئت حاضر خوشحالیم. این نشست در کنار جنبه دوستانه و میهنی خود، نشستی مستقل در حوزه مسائل زنان نیز هست. هر کجا که می‌خواهد باشد، ما یک ملت هستیم. بر این اساس می‌خواهیم در مسائل زنان، میهنی و وطنی همکاری بیشتری داشته باشیم. هدف اصلی ما این است که زنان کورد بیشتر دور هم جمع شوند.»

نوروز اویسال اصلان نماینده پارلمان نیز گفت: «در کوردستان، خاورمیانه و در همه جای دنیا ما زنان با فشار و مشکلات بیشتری روبرو هستیم. چون ما کورد هستیم این فشارها شدیدتر است. سیاست‌های فشار متفاوتی در هر نقطه از کوردستان وجود دارد. پخشان عزیزی در ایران در خطر اعدام است. امروز در کوردستان جنگ بزرگی است. ما به عنوان خلق و زنان وظایفی داریم. اتحاد زنان، حمایت و دانش آنان در امر ایجاد وحدت میهنی بسیار معنادار و مهم خواهد بود. زیرا زنان پایه و اساس جامعه و پیشاهنگان آن هستند.»

اصلان درباره همین موضوع با روژنیوز هم صحبت کرد. اصلان گفت: «رسیدگی به مشکلات زنان را با توجه به وضعیت عمومی کوردستان و جنگ ادامه دادیم. در عین حال، نقش زنان را در ایجاد وحدت میهنی ارزیابی کردیم و بر اهمیت ایجاد بسترهای مشترک تمرکز کردیم. در موضوع ایجاد وحدت میهنی، تأثیر شرایط رهبران کورد و توسعه کمپین علیه انزوای رهبر اوجالان که در سراسر جهان گسترش یافته بحث و تبادل نظر انجام گرفت.»