"در هر عرصه وظایف خود را پیروزمندانه بجای آورد"

مبارز عرب، شورش سرهلدان که از مبارزان آزادی متاثر شده بود به صفوف گریلا پیوست، تا زمانیکه شهید گشت، در هر شرایطی به ظایف خود عمل کرد.

دولت فاشیست ترکیه که قصد دارد خلق‌ها را با یکدیگر به جنگ وادارد، علیرغم تمام تلاش‌هایش نتوانتسته پیروز شود. رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان مدت‌ها قبل به همراه کمال و خیری‌ها خواهری و برادری خلق‌ها را برای خود به یک مبنا مبدل نموده و رهپیمایی آزادی بر این اساس شکل گرفت. رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، راه تاریخ و آینده را به خلق‌ها و بخصوص خلق خاورمیانه نشان داد. با آغاز مشی پ‌ک‌ک در کوردستان و از دیگر ملل نیز هزاران جوان در این مبارزه شرکت جستند. 

 یکی از آن گریلاهای جسور، شورش سرهلدان بود. اولین جوان عربی که به صفوف گریلا پیوست رفیق عزیز عرب بود که در سال ۱۹۸۵ به عضویت نیروهای گریلا درآمده بود. در سال ۱۹۸۶ برای خواهری و برادری میان خلق‌ها خود را فدا نمود و به سمبل همبستگی خلق‌ها تبدیل شد. صاحب این سخن «من به‌مثابه یک عرب می‌میرم، زنده‌باد همبستگی خلق‌ها»، شهید عزیز عرب می‌باشد که بر جوانان عرب تاثیر بسیاری نهاده بود. این سخن او به سرچشمه عضویت جوانان عرب در جنبش آزادی تبدیل شد. امروزه هم صدها جوان عرب به مثابه شهید شورش سرهلدان پیرو راه عزیز عرب‌ها هستند. 

صالح سلیمان (شورش سرهلدان) در شهر حسکه ی روژاوا در خانواده‌ای عرب و میهن‌دوست متولد شد. صالح سلیمان به‌مانند دلسوز ارزش‌های اجتماعی از طرف خانواده خود رشد داده شده و با آغاز انقلاب روژاوا به جستجو می‌پردازد. بدلیل اینکه شاهد جنگ بود، دید که خلق از طرف تبهکاران داعش به قتل می‌رسند. از مبارزان آزادی که برای رهایی خلق از ظلم داعش به شیوه‌ای فدائی می‌جنگیدند بسیار متاثر شد. صالح سلیمان این تاثیر را برای خود به مثابه وظیفه‌ای مهم و تاریخی دید که به صفوف گریلا ملحق شود. 

 برای شکست دادن سیاست‌های سیستم فاشیست که می‌خواهد خلق‌ها را به جنگ در مقابل یکدیگر وادارد، به هدفی عظیم رو به سوی کوهستان‌های آزاد نهاد. این بزگترین جوابی بود که می‌توانست به دشمن بدهد. صالح سلیمان عضویت خود در صفوف گریلا را به مثابه انقلاب و قیام دید، به همین دلیل خویش را شورش سرهلدان نام نهاد. 

بر علیه دشمن اشغالگر بسیار جنگید 

گریلای جسور، شورش که شاهد قتل‌عام‌های دولت ترکیه بود، هم برای انتقام خون رفقای شهیدش و هم برای رهایی خلق‌ها از این ظلم  و ستم، رهپیمایی آزادی را آغاز نمود. گریلا شورش به سمت حیاتی مملو از فداکاری و مبارزه گام نهاد، بسیار زود زندگی در صفوف گریلا و کوهستان را یاد گرفت. شورش بر این باور بود که تبدیل شدن به یک انقلابی حرفه‌ای تنها با ژرفای ایدئولوژیک ممکن است، به همین دلیل ایدئولوژی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را برای خود اساس گرفت و خود را پیشرفت داد. گریلا شورش که همیشه از روابط رفیقانه‌ی داخل پ‌ک‌ک متاثر می‌گشت، با روحیه و اشتیاق و مصمم بودن خود همیشه توجه دیگر رفقایش را بخود جلب می‌کرد. 

شورش سرهلدان که یاد گرفت سلاح‌های بسیاری را چگونه بکار گیرد و بدین ترتیب از جبنه تاکتیکی خود را برای نبرد آماده می‌ساخت. او به مثابه یک گریلای عرب در هر عرصه‌ای و در شرایطی هدفش این بود که وظایف خود را به بهترین وجه بجای آورد. در هر عرصه وظایف خود را پیروزمندانه بجای آورد. بدین شکل برای اینکه برعلیه حملات دشمن بر مناطق زاپ، آواشین و متینا بجنگد به منطقه‌ی متینا پا نهاد و در عملیات‌ها نقشی تاریخی را ایفا نمود. در این زمان به یکی از مبارزان شجاعی بدل شد که با عملیات‌های خود ضربات سهمگینی به دشمن وارد ساخت. 

 شهید شورش که تمام لحظات حیاتش را با مبارزه و مقاومت زیست، به مثابه یک مبارز عرب پیرو راه عزیز روژبین‌ها شد. او در تاریخ ۱۹ ژوئن ۲۰۲۳ بر علیه حملات دولت ترکیه جنگید و نگذاشت که اشغالگران حتی یک گام به جلو بیایند. در نتیجه این جنگ دشوار شورش سرهلدان جان خود را برای آزادی فدا نمود و به کاروان جاودانگان پیوست.