در جولمرگ کنش تحصن آغاز شد

هیئتی متشکل از منتخبان دم پارتی در وان و آگری، اعلام کرد که آنان علیه مصادره شهرداری جولمرگ کنش تحصن را آغاز کردند و تا زمانیکه این عمل غیرقانونی به پایان برسد آنان کنش‌های خود را ادامه خواهند داد.

غصب اراده خلق

حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها ‌‌‌(دم پارتی) پس از تصمیم وزارت کشور ترکیه مورخ ۳ ژوئن مبنی بر مصادره شهرداری جولمرگ، در آن شهر کنش تحصن را آغاز کردند. در اولین روز این کنش، شهردارهای مشترک و اعضای مجلس شهرداری که از منطقه پاییزاوا، الباک و منطقه آگری آوکویر انتخاب شده بودند، به این شهر آمدند و در کنش تحصن شرکت کردند. هیئت انتخاباتی در زمان ورود به شهر ازسوی شعبه دم پارتی در شهر جولمرگ مورد استقبال قرار گرفت. توده خلق پس از پیشوازی با خودرود به بیمارستان دولتی جولمرگ واقع در مرکز شهر رفتند و لباس‌هایی که به زبان کوردی و ترکی عنوان ‌«ما به قیم‌ها اجازه نخواهیم داد» بروی آن نوشته شده بود را پوشیده و پلاکارتی با عنوان ‌«به قیم که علیه غصب اراده خلق است نه می‌گوییم» را برافراشتند، آنان تا چهارراه پیکر یک راهپیمایی انجام دادند. در این راهپیمایی، توده خلق بی‌وقفه شعارهای ‌«روزی خواهد آمد، آک‌پ حساب پس خواهد داد»‌، ‌«ما با مقاومت پیروز می‌شویم»، ‌«جولمرگ از آن ما است،‌ شهرداری از آن ما است» و ‌«ژن ژیان آزادی» را سردادند.

‌«تا زمانیکه این عمل غیرقانونی به پایان برسد کنش‌های ما ادامه خواهند داشت»

پس از راهپیمایی توده خلق در چهارراه پیکر بیانیه دادند. ریاست مشترک شعبه جولمرگ دم پارتی، قادر شاهین سخنرانی کرد و یادآور شد که این سومین بار است که برای شهرداری جولمرگ قیم انتصاب می‌کنند و گفت که از ۳ ژوئن تا کنون علیه غصب اراده و این عمل غیرقانونی مقاومت ادامه دارد. شاهین بیان کرد که مقاومت آنان ادامه دارد و ادامه خواهد داشت. شاهین اینچنین ادامه داد‌: ‌«ما به مقاومت خود علیه غصب اراده‌مان  با راهپیمایی و تحصن که ۳۰ روز انجام خواهد شد ادامه خواهیم داد. منتخبان شهرداری‌های زیرمجموعه حزب ما هر دو روز یکبار به شهر ما می‌آیند و تحصن، راهپیمایی و دیدار با خلق را انجام می‌دهند. ما همراه با تمام هیئت‌های که به شهر ما خواهند آمد، در میان خلق خواهیم بود. تازمانیکه این اعمال غیرحقوقی را به تمام جهان اعلام داریم و نتیجه‌ای بگیریم، کنش‌های ما ادامه خواهند داشت.‌»

پس از بیاینه هیئت برای ملاقات با خلق به محلات رفتند.