در مخمور زادروز رهبر خلق کورد جشن گرفته شد

در اردوگاه پناهجویان شهید رستم جودی به مناسبت زادروز رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان با فستیوال فرهنگی و ورزشی که ۱۶سال است انجام می‌شود، دیشب نیز با اشتیاقی فراوان این روز جشن گرفته شد.

مراسم جشن ۴ آوریل

در اردوگاه پناهجویان شهید رستم جودی در مخمور، ۱۶مین فستیوال فرهنگ و ورزش ۴ آوریل که هر ساله به مناسبت زادروز رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برگزار می‌شود با برگزاری مراسم ‌جشن بزرگی به پایان رسید.

این مراسم در مرکز فرهنگ و هنر مخمور با مشارکت هزاران دانش‌آموزان و ساکنین ارودگاه،‌ از ساعات صبح آغاز شد و تا به نیمه شب ادامه داشت.

در این مراسم جشن در ارتباط با معنا واهمیت این روز سخنرانی‌هایی ایراد شد و پس از آن گروه‌های موسیقی دبستان دایکه بروی صحنه رفتند.

گروه موسیقی دانش‌آموزان متوسطه با اجرای آهنگ‌های خود مراسم جشن را اشتیاق بخشیدند و به دنبال آنان رقابت آوازخوانی به سبک دنگ‌بیژی اجرا شد. همچنین پس از آن رقابت‌های ورزشی دبستان‌های ابتدایی آغاز شد.

برنامه این مراسم جشن با رقابت رقص دبستان‌های ابتدایی ادامه داشت.

پس از رقابت‌ها، هنرمند ایبو قامشلو بروی صحنه رفت و با آهنگ‌های خود به مراسم جشن، هیجان بخشید و خلق زادروز رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را جشن گرفت. پس از آن هم گروه‌ موسیقی شنگال بروی صحنه رفته و هنرنمایی کردند.

در پایان نیز رقابت مکتب‌های متوسطه انجام شدند و هدایایی به آنان تقدیم شد.