در منطقه برادوست: نوروز آزادی و پیروزی

در منطقه‌ای گریلایی، منطقه برادوست نیز نوروز پیروزی و آزادی در میان شرایط جنگی دشوار که برعلیه اشغالگری انجام می‌شود، جشن گرفته شد.

نوروز ۲۰۲۴ گریلا

در مناطق گریلایی که برعلیه اشغالگری نبردی دشوار ادامه دارد، نوروز با اشتیاق و هیجانی فراوان جشن گرفته می‌شود. این ویدیوی مراسم جسن نوروز در منطقه گریلایی برادوست است.

گریلاها برای جشن گرفتن ابتدا یک آتشی شعله‌ور برافروختند و طی مراسمی نظامی به استقبال این روز رفتند. این جشن با مراسم نظامی آغاز شد. در این مراسم فرمانده یژا استار اعلام کرد که در سال ۲۰۲۴ معنای نوروز بیشتر گسترش خواهد یافت و گفت: «در ابتدا نوروز را به رهبر آپو تبریک می‌گوییم و یاد شهدای انقلاب را گرامی می‌داریم. مبارزه و مقاومتی که اکنون در کوهستان‌های کوردستان انجام می‌شود، با روح کاوه و مظلوم‌ها گسترش پیدا می‌کند.»

فرمانده گریلا بیان کرد که آنان مصمم هستند با مبارزه خود در سال ۲۰۲۴ آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را به یقین برسانند.

از گریلاهای حضور یافته در این مراسم جشن روزا و دیروک جودی گفتند: «ما به عنوان گریلاهای یژا استار ارزش‌‌های خود را در اینجا می‌بینیم. بدلیل اینکه آن‌کسی که این روز را گسترش داد و بامعنا کرد رهبر آپو بود. به همین دلیل وظایف ما دشوار بوده و برای آزادی جامعه و بخصوص زنان مسئول هستیم.» هر دوی این گریلاهای زن ابراز داشتند که مبارزه خود را تا به زمانیکه به آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برسند ادامه خواهند داد.

گریلا شروان و روژهات نیز بیان کردند که آنها هرگز اجازه نخواهند داد تا آتش کاوه آهنگر خاموش شود و گفتند:‌ »هدف ما اینست تا زمانیکه پیروزی رابه یقین برسانیم به مبارزه ادامه دهیم.»