‌‌‌جنبش آزادی‌: در مقابل خیانت به خلق و خاک عراق سکوت نکنید‌

جنبش آزادی به پیام‌های مشروعیت بخشی به اشغالگری دولت ترکیه علیه خاک باشور کوردستان واکنش نشان داده و همگان را فراخواند که در مقابل خیانت علیه خلق و خاک عراق سکوت نکنند.

بیانیه جنبش آزادی جامعه کوردستان علیه اشغالگری

هیئت مدیره جنبش آزادی جامعه کوردستان در رابطه با دیدار هیئت عراقی به ریاست وزیر خارجه،‌ فواد حسین عضو حزب دمکرات کوردستان ‌(پ‌د‌ک) بیانیه‌ای منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است‌: ‌«وزیر خارجه عراق،‌ فواد حسین که عضو پ‌د‌ک می‌باشد با وزیر خارجه ترکیه، هاکان فیدان برای تداوم توطئه، نقشه‌های اشغالگرانه علیه باشور کوردستان، قتل‌عام خلق کورد در آنکارا با یکدیگر دیدار کردند و طرح جدیدی را علیه جنبش آزادی کورد، خط ملی و آزادی‌خواهی خلق کورد ایجاد کردند. پس از پیمان‌‌نامه‌ای ۲۷ ماده‌ای که میان حکومت اردوغان و حکومت سودانی در بغداد و بارزانی در هولیر امضا شد، ارتش ترکیه با همدستی پ‌د‌ک-بارزانی در نیمه ماه ژوئن ۲۰۲۴ با هدف اشغال کردن مناطق استراتژيک در خطوط مرزی باشور کوردستان به مناطق زاپ، گاره و متینا حمله کرد. اما به علت مقاومت قهرمانانه نیروهای مدافع خلق، تاکنون نتوانسته‌اند اهداف نظامی خود را عملی کنند.

در مقابل این امر، حکومت عراق از راه دادگاه، درخواست‌های ترکیه را عملی می‌کند. سه حزب ملی دارای حق و حقوق قانونی یعنی جنبش آزادی جامعه کوردستان، حزب آزادی و دمکراسی ایزدیان ‌(پاده) و حزب جبهه مبارزه دمکراسیرا  با اتهاماتی غیرحقوقی و بی‌اساس به شیوه‌ای غیر قانونی، ممنوع اعلام کردند. تنها جرم این سه حزب این بود که برای تظاهرات و اعتراضات علیه اشغالگری دولت ترکیه علیه اقلیم کوردستان و عراق پیشاهنگی کرده بود. وزیر خارجه عراق، فواد حسین برای حاکمیت خاک و آسمان کشور خود مسئول می‌باشد. اما در مواضع خود مثل بخشی از خط خیانت و همکاری با دولت ترکیه نمایان است. بدین ترتیب باید نیروهای میهنی عراق و نمایندگان پارلمان عراق این حقارت و روسیاهی که ضد قانون، حاکمیت خاک و هر شهروند عراقی میهن‌دوست است را قبول نکنند.

ما به مثابه جنبش آزادی جامعه کوردستان علیه تمام نقشه‌های اشغالگرانه و حملات اشغالگرانه می‌باشیم. همچنین ما تمام نیروها و طرفین‌ سیاسی کوردستانی و عراقی را فرامی‌خوانیم که سکوت نکنند و موضع ملی خود را نشان بدهند.