در مراسم نوروز بازارجخ پیام آزادی داده شد

در منطقه‌ی بازارجخ واقع در مَرَش، علیه انزوا و اشغال‌گری پیام مقاومت و آزادی داده شد.

مراسم نوروز در محوطه‌ی کانتینرهای تعبیه شده توسط حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) در منطقه‌ی بازارجخ واقع در مَرَش که یکی از کانون‌های زلزله‌ی ۶ فوریه‌ی سال ۲۰۲۳ است، با شعار «بپاخیز زمان آزادی و پیروزی است» برگزار شد. صدها نفر در این مراسم شرکت کرده و شعار «ژن، ژیان، آزادی» را سردادند و برای آزادی زندانیان سیاسی پیام دادند.

چیچک اوتلو نماینده‌ی پارلمانی دَم پارتی اعلام کرد که در این منطقه خلق کورد و علویان مورد انکار واقع شده‌اند، پس از وقوع زلزله هیچ کار مهمی صورت نگرفته است، این نیز نشان دهنده‌ی سیاست تبعیض آمیز است.

گلتان کیشاناک نامزد انتخاباتی دَم پارتی برای ریاست مشترک شهرداری آنکارا که در زندان کاندیرا زندانی است، پیامی را برای این مراسم ارسال کرد و در آن به زندانیان درود فرستاد، اعلام نمود که می‌توانیم به چراغی تبدیل شویم و این تاریکی را از بین ببریم.

جیلان آکچا نماینده‌ی پارلمانی دَم پارتی از حوزه‌ی انتخابیه‌ی آمد اعلام نمود، ما نیز خواسته‌ی آمد و استانبول را تکرار می‌کنیم، در ادامه گفت: «ما خواهان صلح هستیم، انزوا را از روی مذاکرات بردارید و به مطالبات زندانیان که بیش از ۱۰۰ روز است اعتصاب غذا کرده‌اند، عمل کنید.  در خواست می‌کنیم به اشغال باشور و روژآوا پایان دهید.»

پس از پایان سخنرانی‌ها، آتش نوروز با شور و شوق فراوان روشن شد. جشن نوروز با پایکوبی دور آتش به پایان رسید.