در نوروز شرناخ خواستار آزادی رهبر خلق کورد شدند

در نوروز شرناخ هزاران نفر شرکت داشتند، خواستار آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان شدند.

حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) با شعار «بپاخیز، زمان آزادی و پیروزی است» با حضور هزاران نفر در شرناخ مراسم جشن نوروز را برگزار کرد.

رؤسای مشترک و نمایندگان پارلمانی دَم پارتی در شرناخ و کنشگران جنبش زنان آزاد (ت‌ژ‌آ) سخنرانی کردند و نوروز را تبریک گفتند.

همچنین بردان اوزتورک ریاست مشترک کنگره‌ی جامعه‌ی دمکراتیک (ک‌ج‌د) گفت: «می‌خواهند خلق کورد را از بین ببرند، اما ما کوردها از بین نخواهیم رفت. چندین سال است با این سیستم مشکل داریم. زبان ما را نمی‌پذیرند. سرزمین ما را قبول نمی‌کنند. اسم سرزمین ما کوردستان است.»

در ادامه اعلام کرد این ذهنیت پلید نسل‌کشی‌های منطقه زیلان و درسیم و روبوسکی و هلبجه را انجام داد و خلق کورد هرگز این نسل‌کشی‌ها را از یاد نخواهد برد، همچنین تاکید کرد که برای تلاش‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان مانع ایجاد کردند، بر رهبر خلق کورد عبدالله انزوا تحمیل می‌شود و تمامی کوردها با حمله مواجه می‌شوند و در ادامه گفت: «اگر شما خواستار آزادی و دمکراسی هستید، به صورت جسمانی آقای اوجالان را آزاد کنید. مبارزات ما برای آزادی جسمانی آقای اوجالان ادامه می‌یابد. راه ما باز و آینده‌ای روشن در انتظار ماست، با هم سرزمین را روشن خواهیم کرد.»

این مراسم با آواز و پایکوبی به پایان رسید.