در قندیل تدارکات مراسم نوروز آغاز شد

در بنار قندیل تدارکات مراسم نوروز آغاز شد و برای شرکت در آن فراخوان داده شد.

قرار است عید نوروز امسال در بنار قندیل با شعار «آزادی برای رهبر آپو، راه‌حل سیاسی برای مسئله‌ی کورد» با شرکت هزاران نفر برگزار شود. از اکنون تدارکات برگزاری این مراسم در میدان نوروز آغاز شده است. کمیته‌ی تدارکات نوروز قندیل طی بیانیه‌ای برای شرکت در مراسم نوروز قندیل فراخوان داد.

آمنه محمد به نمایندگی از کمیته‌ی تدارکات نوروز بیانیه را قرائت کرد و در آن اعلام شد که نوروز امسال در قندیل در روز ۲۱ مارس از ساعت ۱۲:۰۰ آغاز خواهد شد. در ادامه آمنه گفت: «خلق گرامی ما، نوروز امسال را در ماه مبارک رمضان گرامی داشته خواهد شد، هر دو روز مبارک در کنار هم بسیار معنادارتر است، بیایید موضع خود را در برابر دشمنان مشخص کنیم و با هم بانگ پیروزی را سردهیم، قول می‌دهیم در برابر شما سر خم نکنیم.»

آمنه محمد اعلام کرد با پیشگامی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و جنبش آزادی‌بخش خلق‌های منطقه، نوروز را جشن خواهیم گرفت و در ادامه گفت: «مشعل نوروز ۲۷۲۴ سال است که خاموش نشده است و راه ما را روشن می‌کند و راه را به ما نشان می‌دهد، خلق میهن‌دوست، اکنون مشعل نوروز در تمامی کوه‌های کوردستان برافروخته شده است در کوه زاپ، متینا و آواشین، در کوه‌های زاگروس در دست گریلا قرار دارد، این مشعل اکنون در کوه مقدس قندیل است، بیایید باهم این آتش نوروز را فروزان‌تر نماییم، در این ماه مبارک کهن‌ترین عید ملی خود را با شور و اشتیاق جشن بگیریم و آزادی رهبر آپو را فرا بخوانیم.»