در راهپیمایی آزادی یاد اَکین وان و‌ هاکان بوکشور گرامی داشته شدند

راهپیمایان آزادی یاد اَکین وان و‌ هاکان بوکشور را گرامی داشتند و به اعمال غیر انسانی دولت ترکیه اشاره کردند.

راهپیمایان آزادی در منطقه‌ی گمگم موش یاد هاکان بوکشور را که در زمان مقاومت کوبانی در ۷ اکتبر ۲۰۱۴ در پی تیراندازی از یک خودروی زرهی به شهادت رسیده بود و همچنین یاد گریلای یژا استار کوثر التورک (اَکین وان) که در سال ۲۰۱۵ به شهادت رسید و پیکر بی‌جان وی را لخت کردند و در کنار وی عکس گرفتند و در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند، گرامی داشته شدند.

راهپیمایان در محل تیرباران کردن بوکشور برای ادای احترام یک دقیقه سکوت کردند، عمر اوجالان نماینده‌ی پارلمانی حزب برابری و‌ دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) سخنرانی کرد و به این اشاره کرد که هاکان در این محل به صورت وحشیانه کشته شد، در ادامه گفت: «روند راه‌حل با این خطاها به پایان رسید، آقای اوجالان ۲ سال سخن گفت و خونی ریخته نشد. در پی مقاومت کوبانی ده‌ها تن از رفقای ما کشته شدند. اکنون نیز ما به دنبال صلح و حقیقت هستیم. ما در راه صلح و برابری گام برمی‌داریم. این وظیفه‌ی حزب ماست. خلق به ما امید دارد و می‌گویند ‘برای آزادی آقای اوجالان فعالیت نمایید’. به همین سبب نیز ما این‌جا هستیم. به رفیق هاکان قول می‌دهیم‌، تا زمانی که صلح ایجاد نشود به مبارزه بپردازیم.»

«جنایت جنگی انجام دادند»

راهپیمایان زن به محل خاکسپاری پیکر شهید اَکین وان رفتند و برای ادای احترام یک دقیقه سکوت انجام دادند. نوروز اویسال نماینده‌ی پارلمانی دَم پارتی گفت: «پس از روند صلح دولت ترکیه از طریق اعمال غیرانسانی در تمامی شهرهای کوردستان مرتکب جنایت جنگی شد.»

اویسال به جنایت مرتکب شده با پیکر اَکین وان اشاره کرد و اعلام نمود این حمله حاوی پیامی برای زنان و خلق کورد بود، اما زنان در سراسر کوردستان به مقاومت ادامه می‌دهند و در ادامه گفت: «هر قتل‌عامی علیه زنان حمله‌ به پارادایم آقای اوجالان و آزادی زنان است. یاد‌ اَکین وان را با احترام گرامی می‌داریم.»