در روژهلات کوردستان ۵۰ نفر به اتهام تبلیغ تحریم انتخابات دستگیر شدند

رئیس پلیس استان ارومیه واقع در روژهلات کوردستان، امروز ۵۰ نفر را به اتهام تبلیغ برای تحریم انتخابات ۱۲مین دوره‌ی مجلس و مجلس خبرگان دستگیر کرد.

رحیم جهانبخش‌ رئیس پلیس استان ارومیه واقع در روژهلات کوردستان، در رابطه با دستگیر کردن چند نفر به اتهام تبلیغ برای تحریم انتخابات ایران به رسانه‌های این کشور گفت‌وگو کرد.

رحیم جهانبخش‌ اعلام کرد، امروز ۵۰ نفر را به اتهام تبلیغ و تحریک شهروندان برای شرکت نکردن در انتخابات ۱۲مین دوره‌ی مجلس و مجلس خبرگان را دستگیر کرده‌اند.

در ادامه به این اشاره کرد که دستگیر شدگان از طریق شبکه‌های مجازی از شهروندان و رای دهندگان درخواست کرده‌اند، این انتخابات را تحریم نمایند، سپس از طریق قوه‌ی‌ قضائیه حکم دستگیری این افراد صادر شد و پلیس نیز آن‌ها را دستگیر کرد.

در ادامه گفته است، طبق قانون، انتشار هرگونه پیام و شعاری در شبکه‌های مجازی که باعث برهم زدن نظم جامعه و مخالفت با انتخابات تخلف فاحش قانون و جرم تلقی می‌شود.

براساس نظرسنجی‌های رسمی ایران انتظار می‌رود تنها ۳۰٪ از واجدین شرایط رای دادن در انتخابات شرکت نمایند.

قرار است جمعه ۱۱ اسفند انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در سراسر ایران و روژهلات کوردستان برگزار شود، در این انتخابات ۱۵ هزار و ۲۰۰ نامزد انتخاباتی برای کسب ۲۹۰ کرسی مجلس با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.