در شهر آمد، فراخوانی برای تجمع در روز ۱ سپتامبر: علیه انزوای تحمیلی به میادین بیایید!

نماینده پارلمان دم پارتی عدالت کایا و عباس شاهین، خواستار راهپیمایی ۱ سپتامبر در آمد شدند و پیام «بر علیه انزوای تحمیلی و سیاست‌های جنگی به میادین بیایید» را دادند.

فراخوان مشارکت در کنش ۱ سپتامبر

سازمان دم پارتی در شهر آمد در رابطه با روز جهانی صلح در اول سپتامبر در ساختمان خود بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه، روسای مشترک دم پارتی آمد گلشن اوزر و عباس شاهین و نمایندگان پارلمان دم پارتی آمد، عدالت کایا و سَویلا چَلَنک حضور داشتند.

عباس شاهین رئیس مشترک دم پارتی آمد در ابتدا سخنرانی کرد و توجه‌ها را به جنگ جاری در کوردستان جلب کرد و گفت: «بزرگترین نیاز کشور صلح است. ما به جنگ نیاز نداریم. باید به سیاست‌های جنگی و سخنان نژادپرستانه پایان داد. اکنون انزوای تحمیلی در تمام عرصه‌های جامعه گسترش یافته است. ما این انزوای تحمیلی را رد می‌کنیم. در چنین روند دشواری، هیچ چیز مهمتر از صلح نیست. به خاطر صلح اجتماعی و حل مسئله کوردها، بیایید انزوای تحمیلی را برداریم. به همین دلیل همه را به راهپیمایی فردا دعوت می‌کنیم.»

عدالت کایا، نماینده پارلمان نیز با بیان اینکه مبارزه برای صلح در چهار بخش کوردستان علیه جنگ ادامه دارد، گفت: «در این جنگ ۹ سال اخیر بودجه صرف شده برای جنگ ۶۰ درصد افزایش یافته است. به دلیل جنگ، خشونت در همه جا افزایش یافته است. بودجه برای آموزش و بهداشت وجود ندارد، اما بودجه برای بمباران کوردها وجود دارد. ترکیه می‌تواند میانجی جنگ در جهان باشد، اما جنگ خودش در کوردستان نادیده گرفته می‌شود. این نفاق و دورویی سیاست‌های جنگی ترکیه است. ما برای صلح در این سرزمین مبارزه می‌کنیم. اول سپتامبر فرصتی تاریخی برای بلند کردن صدای صلح است. مذاکره کننده اصلی صلح آقای عبدالله اوجالان است.»

کایا به انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اشاره کرد و گفت: «ما خواهان رفع انزوای تحمیلی هستیم و باید اقدامات لازم برای حل مسئله کوردها انجام شود. بگذارید اول سپتامبر اولین گام برای صلح در کوردستان و در کل جهان باشد. بیایید همه با هم درخواست خود را مطرح کنیم.»

عدالت کایا خواستار پیوستن به راهپیمایی صلح که از مقابل AZC Plaza شروع شده و تا میدان شیخ سعید ادامه می‌یابد، شد.