در شهر سلیمانیه بە مناسبت میلاد رهبر خلق کورد نهال کاشته شد

امروز، به مناسبت ۷۵مین سالروز میلاد رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، در سلیمانیه کارزار کاشت نهال و مراسم جشن برگزار شد.

بعدازظهر امروز، با پیشگامی سازمان زنان آزادی کوردستان (رژاک‌) به مناسبت ۴ آوریل، میلاد رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، در شهر سلیمانیه کارزار کاشت نهال و مراسم جشن برگزار شد.

این مراسم با قرائت شعری در باب میلاد رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان آغاز شد، سپس شرکت کنندگان برای ادای احترام به شهدا یک دقیقه سکوت کردند و سپس با سرود ای رقیب مراسم ادامە یافت.

سپس ۷۵ نهال صنوبر و چهار گل رز توسط شرکت کنندگان با پیشگامی تارا حسین ریاست مشترک جنبش آزادی و خانواده‌ی شهدا کاشته شدند.

در این مراسم اقشار جامعه اعم از روشنفکران و کنشگران و نمایندگان سازمان‌های مختلف شرکت داشتند.

همچنین رفیق آلا ابوبکر‌، از اعضای سازمان رژاک بیانیه‌ی این سازمان را قرائت نمود.

در این بیانیه ذکر شده است: «دوره‌های زندگی رهبر آپو بسیار حائز اهمیت هستند و در عرصه‌های مختلف و تاریخ زنان از اهمیت بسزایی برخوردار است.»

در ادامه‌ی بیانیه‌ی رژاک به این اشاره شده است که ۲۵ سال پیش رهبر آپو دستگیر و تحویل دولت ترکیه داده شد، مدت ۳ سال است که خلق ما و حتی خانواده و وکلای وی هیچ اطلاعی از وضعیت رهبر آپو ندارند، کمیته‌ی منع و پیشگیری از شکنجه (سی‌پی‌تی)، حقایق را از خلق ما پنهان می‌کند، اما تحت رهنمودهای رهبر آپو تا زمان شکست ذهنیت فاشیست به مبارزه ادامه خواهیم داد.

همچنین گفته شد که در ۲۵ سال گذشته در باشور کوردستان، خلق کورد به طور مستمر با انجام راهپیمایی و کنش‌های مختلف در راستای افکار رهبر آپو به مبارزه ادامه داده‌اند.

در بخشی دیگر از این بیانیه به نوروز امسال به عنوان نوروز آزادی رهبر آپو اشاره شد.

در هنگام برگزاری این مراسم به طور مستمر شعارهای «زنده باد رهبر آپو»، «بدون رهبر زندگی میسر نیست» و «ژن، ژیان، آزادی» سرداده شد.

در پایان گروه موزیک روژآوا به اجرای آواز و موسیقی پرداختند.