در شهر سلیمانیه یاد شهید سیروان رئوف گرامی داشته شد

در شهر سلیمانیه با پیشگامی کمیته‌ی خانواده‌ی شهدای پ‌ک‌ک در باشور کوردستان، مراسم یادبود ۲۵مین سالگرد شهادت سیروان رئوف برگزار شد.

در شهر سلیمانیه با پیشگامی کمیته‌ی خانواده‌ی شهدای حزب کارگران کوردستان (پ‌ک‌ک) در باشور کوردستان، مراسم یادبود ۲۵مین سالگرد شهادت سیروان رئوف بر مزار وی برگزار شد.

در ابتدای مراسم برای ادای احترام به شهدا یک دقیقه سکوت انجام شد. سپس عبدالوهاب احمد عضو کمیته‌ی خانواده‌ی شهدا درباره‌ی‌ شهید سیروان رئوف گفت: «امروز ۲۵ سال از فداکاری شهید سیروان رئوف می‌گذرد، که هم پیشمرگ و هم مبارز بود، فداکاری وی علیه توطئه‌ی بزرگ بود که علیه خلق کورد و رهبر آپو انجام شد.»

وی در ادامه گفت: «ما دارای فلسفه و سیستم خود هستیم که آن نیز فلسفه‌ی رهبر آپو است و با سیستمی که جهان را دچار بحران کرده ‌است متفاوت است، خلق ما دارای چندین شهید مانند سیروان رئوف است که برای‌ روشن کردن راه ما جان خود را فدا کردند، از طریق اتحاد می‌توانیم‌ سیستم خود را بنیان بگذاریم.»

در پایان مراسم شعار «شهدا نمی‌میرند» سرداده شد.

پس از گسترش انقلاب باکور کوردستان و مبارزات رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان از باکور به دیگر بخش‌های کوردستان، باعث شد که بذر عشق و دوستی را در دل هر فرد کوردی کاشته شود و پس از انتشار خبر ربودن رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در ۱۵ فوریه‌ی ۱۹۹۹، در سراسر کوردستان و‌‌‌ کشورهای اروپا اعتراضاتی آغاز شد و چندین جوان جان خود را در این راه فدا کردند و توطئه را محکوم نمودند.

یکی از این جوانان، سیروان رئوف بود، که در روز ۱۵ فوریه‌ی ۱۹۹۹ در شهر سلیمانیه اقدامی فداکارانه انجام داد و توطئه‌ی بین‌المللی را محکوم نمود.