تصویر

در شنگال کارگاه «مبارزه برای آزادی و اتحاد خلق‌ها» شروع به کار کرد

در شنگال کارگاهی در چارچوب ایده ملت دموکراتیک رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان آغاز شد و به فلسفه عبدالله اوجالان برای حل بحران‌های منطقه‌ای اشاره شد.

در بیست و ششمین سالگرد توطئه ۹ اکتبر، کارگاهی در شنگال با موضوع اندیشه‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برگزار می‌شود. ۶۰ نفر از مردم ایزدی، عرب و ترکمن در این کارگاه آموزشی با عنوان «در مواجهه با بحران دولت و قدرت، مبارزه برای آزادی و اتحاد خلق‌ها» شرکت کردند. کارگاه با یک دقیقه احترام آغاز شد.

قاسم مراد یکی از اعضای کمیته آموزش جامعه دموکراتیک شنگال در ابتدای کارگاه سخنرانی کرد.

قاسم مراد گفت: «در این عصر، زندگی، جامعه، جنگ و سیاست بر دو پایه اصلی است، یکی دموکراسی واقعی و دیگری نظام مسلطی که توسط نیروهای سلطه اداره می‌شود.»

قاسم مراد با بیان اینکه مردم در حال نابودی نظام هستند، گفت: «تنها یک راه می‌تواند جلوی این کار را بگیرد، آن هم خط ملت دمکراتیک آزادی مردم است که رهبر آپو ایجاد کرد. برای نابودی این راه حل، نیروهای سلطه‌گر با هم در حال برنامه‌ریزی و توطئه هستند.»

قاسم مراد در این زمینه به توطئه بین‌المللی ۹ اکتبر اشاره کرد و توطئه را یک نقشه بین‌المللی دانست و گفت: «نیروهای بین‌المللی با حمایت از انزوای رهبر آپو حقوق بشر را زیر پا می‌گذارند، اگر واقعا می‌گویند از انسان‌ها محافظت می‌کنند، آنها باید از نظر جسمانی آزادی رهبر آپو را برای تمام جهان تضمین کنند.»

قاسم مراد با توجه به انتشار نظر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در سراسر جهان اظهار داشت: «اکنون باید خواسته مردم برای آزادی عبدالله اوجالان محقق شود.»

شرکت کنندگان در این کارگاه به بیان دیدگاه‌های خود در این زمینه پرداختند و پیشنهادات خود را برای تقویت نظام ملت دموکراتیک بیان کردند.کارگاه با ارزیابی و بحث ادامه دارد.