تصویر

در سلیمانیه پنل ‌«قانون و ایجاد توازن» برگزار شد

در شهر سلیمانیه نهادهای دنبال کننده حقوق با عنوان ‌‌«قانون و ایجاد توازن» یک پنل برگزار کردند.

پنل ‌«قانون و ایجاد توازن»

نهادهای دنبال کننده حقوق با عنوان ‌‌«قانون و ایجاد توازن» با مشارکت بسیاری از روشنفکران، کنشگران، حقوق‌دانان و کارکنان رسانه‌ای همراه با دکتر محسن ادیب یک پنل برگزار کردند.

در این پنل، دکتر محسن ادیب از اهمیت قانون اساسی بحث به میان آورد و گفت‌: ‌«قانون موردی است که باید طولانی مدت ادامه داشته باشد، بدون تبعیض درباره هرکسی عملی شود. باید طبق زمان در آن تغییرات ایجاد شود. ما در وضعیتی بدون سیستم قرار داریم و این بدترین نوع سیستم بوده و وضعیتی نامعلوم است.‌‌»

دکتر محسن ادیب اعلام کرد که سلطه‌گران نمی‌خواهند قانون ایجاد شود، زیرا آنان را محدود می‌کند و گفت‌: ‌«سلطه‌گران نمی‌خواهند قانون ایجاد شود،‌ آنان می‌خواهند که قانون در دستان آنان باشد و هرگز نمی‌خواهند یک قانون طلانی مدت ایجاد شود.

قانون کاری می‌کند تا حق و آزادی فردی در برابر دولت حفظ شود، سلطه‌گران را کنترل می‌کند تا نتوانند خودسرانه و به دلخواه خود ظلم و ستم درمقابل خلق روا کنند.

وظیفه قانون این نیست که اشتباهات و کجروی های سلطه‌گران را مشروع کند، وظیفه‌اش اینست که طرف خلق باشد و از حق و آزادی جوامع پشتیبانی کند. تحقیق، معرفی و تعریف قانون و نوشتن قانون اساسی بسیار مهم است زیر اقلیم کوردستان اینگونه به مرحله‌ جدیدی می‌رود.‌»