در وان ده‌ها هزار نفر در حال مقاومت هستند: تا دست‌یابی به نتیجه، به مبارزه می‌پردازیم

تونجر باکرهان ریاست مشترک کل دَم پارتی گفت: «از این موضع اشتباه پشیمان شوید»، در ادامه اعلام نمود تا زمانی که گواهی شروع به کار را دریافت ننماییم به مبارزه ادامه خواهیم داد.

کمیته‌ی اجرایی مرکز حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) نشست خود را در وان برگزار کرد. پس از انجام جلسه راهپیمایی با شرکت ده‌ها هزار نفر برگزار شد.

تونجر باکرهان ریاست مشترک کل دَم پارتی اعلام نمود، وان قلب کوردستان است و در صدد هستند از طریق کودتای سیاسی و قانونی اراده‌ی خلق وان را مصادره نمایند، در ادامه اعلام نمود در هر شرایطی اجازه‌ نمی‌دهند این کودتا اتفاق بیوفتد.

باکرهان از کمیته‌ی عالی انتخابات درخواست کرد به ابزاری برای کودتای سیاسی تبدیل نشوند، در ادامه ابراز امیدواری کرد که اراده‌ی خلق را نادیده نگیرند.

از نامزد انتخاباتی حزب توسعه و عدالت (آ‌ک‌پ) درخواست کرد، اگر خود را کورد و فردی معتقد و عضوی از این سرزمین می‌داند‌، لازم است فریب این بازی را نخورده و گواهی را نپذیرد.

از خلق و جناح‌هایی که از اراده‌ی خلق وان صیانت کرده‌اند قدردانی کرد، از حکومت آ‌ک‌پ درخواست نمود، تا زمانی که در حال مصادره‌ی اراده‌ی این خلق باشند، با شکست مواجه خواهند شد.

تولای حاتم ‌اوغوللاری دیگر ریاست مشترک کل دَم پارتی اعلام نمود، شکایتی گسترده‌ای را انجام داده‌اند، تا زمانی که شکایت‌ها به نتیجه برسند به مبارزه ادامه خواهند داد، تا زمانی که عبدالله زیدان گواهی را دریافت ننماید دست از مبارزه برنخواهند داشت.