در ویرانشار مراسم ترحیم سارا هوگر برگزار شد

مراسم ترحیمی برای شهادت گریلا گلسون سیلگیر با اسم سازمانی (سارا هوگر) که در ۲۸ جولای ۲۰۲۳ طی حمله‌ی هوایی دولت ترکیه به مناطق میدیا به شهادت رسیده بود، در منطقه‌ی ویرانشار برگزار شد.

گریلا گلسون سیلگیر با اسم سازمانی (سارا هوگر) که در ۲۸ جولای ۲۰۲۳ طی حمله‌ی هوایی دولت ترکیه به مناطق میدیا به شهادت رسید. خانواده‌ی سارا هوگر در منزل خود در منطقه‌ی ویرانشار واقع در روحا برای وی مراسم ترحیم برگزار کردند. خلق به صورت دسته‌جمعی به این مراسم رفتند.

با پیشگامی انجمن روشنفکری و پشتیبانی و حمایت از خانواده‌ها و بستگان گمشدگان (KATDER) از این مراسم ترحیم دیدار شد. عمر اوجالان نمایده‌ی پارلمانی حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی)، اعضای مجلس مادران صلح، نمایندگان سازمان‌های حزب مناطق دمکراتیک (د‌ب‌پ) و تعداد زیادی از شهروندان در این مراسم شرکت کردند.

جمعیت در دفتر انتخاباتی دَم پارتی جمع شدند و به سوی محل برگزاری مراسم ترحیم حرکت کردند. در این راهپیمایی شعار «شهدا نمی‌میرند» سرداده شد و جمعیت توسط خانواده‌ی شهید سارا مورد استقبال قرار گرفتند. پس از یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به مبارزان راه آزادی، به خانواده‌ی شهید سارا هوگر تسلیت گفته شد.

در این دیدار عمر اوجالان به سخنرانی پرداخت و گفت: «در تمامی بخش‌های جامعه‌ی ما جنگ وجود دارد. فرزندان این خلق کشته می‌شوند. طبیعت کوردستان غارت می‌شود. برای پایان دادن به این جنگ لازم است با آقای عبدالله اوجالان دیدار و ملاقات انجام شود. متأسفانه در جایی که گفت‌و‌گو و سیاست به پایان می‌رسد، جنگ و قتل آغاز می‌شود. این جنگ تا کی ادامه خواهد یافت؟ اکنون دیگر سازمان‌های‌ مدنی و خلق ما عملا در انتخابات باید بگویند ‘بس است’ و زمان آن فرا رسیده است که جنگ پایان یابد.»