دولت ترکیه و نیروهای پ‌د‌ک برای اشغال خاک باشور کوردستان نقشه می‌کشند

وزارت دفاع دولت اشغالگر ترکیه چندین تصویر را منتشر ساخته که در آن مشخص است که هیئت نظامی ترکیه در پایگاه نیروهای زیروانی پ‌دک گردهم آمده‌اند.

هیئت نظامی دولت اشغالگر ترکیه در خاک باشور کوردستان با هیئتی از نیروهای زیروانی پ‌دک و پاراستن تحت نام نیروهای محافظت از مرزهای عراق دیدار کردند، وزارت دفاع دولت اشغالگر ترکیه گفت: «وزارت ما با هیئتی از نیروهای محافظت از مرزهای عراق درباره مرزهای اقلیم کوردستان دیدار به عمل آورده‌اند.»

هرچند وزارت دفاع دولت ترکیه به این مورد اشاره کرده که با نیروهای محافظت از مرزهای عراق دیدار داشته‌اند، اما از تصاویر مشخص است که تمام هیئت حکومت اقلیم باشور از نیروهای زیروانی و اعضای سازمان استخباراتی پ‌دک(پاراستن) تشکیل شده است.

همانطور که مشخص است این دیدار در پایگاه نیروهای زیروانی پ‌دک انجام شده و تصویر نقشه کوردستان در اتاق این دیدار به دیوار آویزان است، اما وزارت دفاع دولت ترکیه تصویر آن نقشه را تار کرده و قبول نکرده که نقشه کوردستان نشان داده شده یا آشکار شود.

همچنین در این تصاویر مشخص است که نیروهای زیروانی و اعضای میت و سربازان ترکیه اشغالگر یک نقشه مناطق مرزی باشور کوردستان را نیز در پیش روی خود نهاده و برطبق آن نقشه قصد اشغالگری دارند.

وزارت دولت اشغالگر ترکیه همچنین اعلام کرده که این دیدار با یک هيئت نیروهای حفاظت از مرزهای عراق بوده، اما آنان به تمامی اعضای پ‌دک هستند و نقشه توطئه بر ضد گریلاهای آزادی‌بخش و اشغال کردن مناطق باشور را می‌کشند.

در مورد این دیدار و ذکر نیروهای حفاظت از مرزهای عراق، تاکنون طرف‌های مرتبط با حکومت عراق هیچگونه اطلاعات و بیانیه‌ای نداده‌اند، اما احتمال می‌رود که در زمان پیش‌رو نیروهای حفاظت از مرزهای عراق برای بکار بردن نام آن نیروها موضع‌گیری خود را مشخص کنند.

این دیدار از طرف دولت اشغالگر ترکیه و نیروهای حفاظت مرزی عراق برای ادامه دادن به حملات اشغالگری خود که سالهاست در باشور کوردستان انجام می‌دهد صورت گرفت.