فاشیسم ترکیه برای بقا نیاز به نابودی آزادی‌خواهان دارد

روشنفکران و اساتید دانشگاه در برابر حملات دولت فاشیست ترکیه به روژاوای کوردستان گفتند: «فاشیسم ترکیه برای بقا نیاز به نابودی آزادی‌خواهان دارد.»

روشنفکران و اساتید دانشگاه علیه حملات دولت فاشیست ترکیه به روژاوای کوردستان با خبرگزاری فرات (ANF) صحبت کردند.

استاد گروه تاریخ دانشگاه سلیمانیه دکتر یاسین زردشتی حملات دولت ترکیه را محکوم کرد و گفت: «این سیاست فاشیستی دولت اشغالگر ترکیه به دست آتاتورک ساخته شده و توسط اردوغان ادامه می‌یابد و این سیاست علیه مردم کوردستان است و می‌خواهد همه مبارزات و پیشاهنگان آن را نابود کند. همان حمله‌ای که امروز علیه روژاوای کوردستان انجام می‌دهد را از طریق جنگ داخلی در سال ۱۹۹۱ علیه مردم با‌شور کوردستان انجام داد. ترکیه افراد آزاد و خلق‌های آزاد را نمی‌پذیرد و آنها را تهدیدی برای موجودیت نظام فاشیستی خود می‌داند . من به عنوان یک استاد دانشگاه، این حملات را به شدت محکوم می‌کنم. »

مدیر مرکز فرهنگی خزلنوس، حمه صالح عبدالرحمن، حملات ترکیه را به شدت محکوم کرد و گفت: «دولت‌های اشغالگر و به ویژه دولت فاشیست ترکیه همیشه خواهان نابودی خلق کورد هستند، دولت ترکیه سردرگمی و فاجعه را در خاورمیانه به ارمغان آورده است به ویژه در روژاوا و باشور کوردستان. شاید نتوانیم به این حملات آنطور که نیاز است پاسخ دهیم، اما برای محکوم کردن اشغالگران کوردستان، این فجایع را به داستان و تاریخ تبدیل خواهیم کرد.»

حمه صالح عبدالرحمن در پایان سخنان خود با ارسال پیامی خطاب به جوانان گفت: «جوانان ما حس کورد بودن خود را از دست ندهند و در مقابل سیاست‌های فاشیستی دولت اشغالگر ترکیه بایستند و برای آزادی کوردستان مبارزه کنند.»