فراخوان عمومی جنبش آزادی جامعه کوردستان در مورد وضعیت جنوب کوردستان

جنبش آزادی جامعه کوردستان در مورد وضعیت کنونی اقلیم کوردستان اعلام کرد، هیچ نیرویی به اندازه‌ی پ.د.ک امنیت و آسایش و زندگی مردم اقلیم را به نابودی نکشانده است و با همکاری با اشغالگران تجربه‌ی اقلیم را لکه‌دار نکرده است.

جنبش آزادی همچنین پیامی ویژه در مورد وضعیت منطقه برای نیروهای سیاسی جنوب کوردستان منتشر کرد.

عصر امروز جنبش آزادی در مقر اصلی خود در شهر سلیمانیه، در مورد وضعیت کنونی جنوب کوردستان و عدم موضع گیری حکومت اقلیم در مقابل اشغالگری دولت ترکیه و سیاستهای پ.د.ک، نشستی خبری را برای نریمان محمود عضو شورای اجرایی جنبش آزادی جامعه کوردستان برگزار کردند.

در فراخوانی که از سوی نریمان محمود قرائت شد آمده است: به نظر ما هیچ نیرویی به اندازه‌ی پارت دمکرات کوردستان امنیت و آسایش و زندگی مردم اقلیم را بر هم نزده است. هیچ طیفی به اندازه‌ی آنها تجربه‌ی اقلیم را لکه‌دار و بی‌ارزش نکرده است و به ثمره‌ی خون هزاران شهید بی‌احترامی نکرده است، برای گفته‌های خود سند و مدرک داریم و هیچ حرفی را بی‌مدرک نمی‌زنیم.

جنبش آزادی در ادامه اعلام کرد: پ.د.ک هیچ ارزشی حتی برای دستگاه‌های حکومت خود باقی نگذاشته است و حتی به طیفهای شریک خود در داخل حکومت هم اهمیتی نمی‌دهد و تنهایی به بغداد و آنکارا می‌رود و از طرف حکومت و دستگاه‌های رسمی، ارتباطات را تخریب کرده و بر سر خاک و هویت و دستاوردها معامله می‌کند و برنامه‌های اشغالگران را اجرا می‌کند.

پ.د.ک غیر از دعوت کردن ارتش دشمن و خصومت با بخش‌های دیگر کوردستان و تلاش برای نابودی دستاورد خلقمان، در بمباران روستاها و کوهستان و دره‌های میهنمان و شهید کردن غیرنظامیان و سوزاندن طبیعت کوردستان شریک است، اکنون نیز چند روزیست که یک نیروی ویژه‌‌ی متعلق به خود را به حرکت در آورده است و با هماهنگی و دستور ترکیه می‌خواهد جنگی داخلی ایجاد کند.

جنبش آزادی همچنین از میهن‌دوستان خواست تا مانع جنگ داخلی شوند. همچنین خود را به عنوان یک نیروی اپوزیسیون در اقلیم کوردستان و عراق برای حفظ امنیت و آسایش اقلیم موظف می‌دانند.

جنبش آزادی همچنین در فراخوان مذکور خطاب به احزاب و طیف‌های جنوب کوردستان اعلام کرده است:

۱. خطاب به پارت دمکرات کوردستان

از شما می‌خواهیم سیاستهای خود را مورد بازنگری قرار دهید و اقداماتی که علیه فعالان و آزادیخواهان داخل و خارج به ویژه هولیر و بهدینان آغاز کرده‌اید، را پایان دهید و بر علیه نیروهای میهن‌دوست و انقلابی نیز از آن زبان و روش استفاده نکنید، چون این زبان بعث و فاشیسم ترک است که انقلابیون را تروریست می‌نامد.

۲. خطاب به اتحاد میهنی کوردستان:

خلق ما هزاران قربانی برای کوردستانی آزاد و دمکراتیک داده است، اما امروز یک نیرو به تنهایی شنگال را می‌فروشد، دیپلماسی را فقط به دیدار از عشیره‌ها تبدیل کرده است و بر سر سرنوشت خلقی تقسیم شده معامله می‌کند، پول می‌گیرد و توطئه‌های دشمن را عملی می‌کند، اینها ضعف این کابینه‌ی پلیسی را نشان می‌دهد و هرگونه مشروعیت را از آن می‌گیرد. شما لازم است در توقف سیاست دروغ و فریب و اجرای سناریوهای کثیف نقش داشته و خط مشی ملی، دمکراتیک و میهنی در پیش بگیرید. درغیر اینصورت باید این حکومت فرو بپاشد یا بسیاری از وزرا دست از کار بکشند، چون مشروعیت خود را از دست داده است و وجود شما هم با پرسش مواجه خواهد شد.

۳. خطاب به جنبش تغییر

در سال ۲۰۰۹ شهروندان معترض اقلیم شما را به نیرو و نماینده‌ی خود تبدیل کرد. جنبش تغییر بر اساس برخی معیارها و موازین ارزشمند اعتماد مردم را بدست آورد، اما امروز همه‌ی آن پرنسیپها و درخواست‌های مشروع مردم زیر پا گذاشته شده است. آیا شما راضی هستید که این کابینه‌ی ‌شکست خورده با دروغ و فریب و سناریوسازی، وجود خود را تثبیت کند؟

امروز شرایط بدتر و خطرناکتر از همیشه است و همه مسئول نتیجه‌ی آن هستیم، ما امیدواریم بتوانیم با هم مانع جنگ کورد علیه کورد به نفع اشغالگران شویم و اتحاد ملی ایجاد کنیم و آزادی بیان را فراهم کنیم تا دیگر آزادیخواهان و فعالان قربانی حکومت نشوند.

۴. خطاب به نیروهای اسلامگرا

جمعیت اسلامی و جنبش اسلامی، اتحاد اسلامی، آقایان همگی با چشمان خود سیاست این حکومت را دیدیم و می‌دانیم چه کسی در جبهه‌ی دشمنان و اشغالگران است و چه کسی نیز در جبهه‌ی خلق است و از آن محافظت می‌کند، چه به عنوان یک فرد و چه به عنوان یک نیروی سیاسی، اما لبه‌ی تیز تیغ به سمت آنهایی است که برای مردم زندگی آزاد و بهتر را می‌خواهند که این امر بر اساس دین و قانون و حتی سنت اجتماعی هم مشروع است و مبارزه برای آن جهاد محسوب می‌شود، شما هم بهتر و مناسب‌تر است که در جبهه‌ی خوبی و اتحاد کوردها باشید نه در جبهه‌ی از هم گسیختگی و جنگ کورد با کورد، که سکوت در این رابطه هم به معنی مشروعیت بخشیدن به شرایط موجود است.

۵- خطاب به همه‌ی نیروها و طیفهای سیاسی خارج از حکومت و کنگره‌ی ملی کوردستان؛

شرایط کنونی واضح است و اشغالگران کوردستان نیز علی‌رغم هم‌دستی با داعش و جنگ زمینی و هوایی و توطئه علیه شلادزه و خاکورک و شنگال و هفتانین، اما باز هم موفق نشدند. به همین دلیل امروز در تلاش برای اشغالگری دیگری از راه به جنگ واداشتن نیروهای کوردی با یکدیگر و خفه کردن صداهای آزاد هستند. برای شکست این توطئه و حفظ دستاوردهای خلقمان، اتحاد و همبستگی تنها راه حل است، امیدواریم همه‌ی طیف‌های سیاسی و سازمان‌های مدنی و خلقمان یکصدا برای اتحاد کوردها و خاموش کردن آتشی که ترکیه به جان جنوب کوردستان انداخته است تلاش کنیم."