فرهاد پاوه‌ گریلای پژاک خواستار صیانت از کارزار آزادی برای عبدالله اوجالان شد

فرهاد پاوه‌ گریلای پژاک، روز میلاد رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را تبریک گفت و خواستار حمایت از کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حا‌سیاسی برای مسئله‌ی کورد» شد.

فرهاد پاوه‌ گریلای حزب حیات آزاد کوردستان (پژاک)، به مناسبت ۷۵مین سالروز میلاد رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و ۲۰مین سالروز تأسیس پژاک با خبرگزاری فرات (ANF) گفت‌و‌گویی انجام داد.

‘برای خلق کورد نیرو و اراده و امید تازه‌ای است’

فرهاد پاوه‌ گریلای حزب حیات آزاد کوردستان (پژاک)، ۷۵مین سالروز میلاد رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و ۲۰مین سالروز تأسیس پژاک را ابتدا به رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، خلق کرد گرامی، میهن‌دوستان و زندانیان سیاسی، شهدا و‌‌ مادر شهدا تبریک گفت.

گریلا فرهاد پاوه در ادامه گفت: «در شخصیت شهدا و قهرمانان بزرگ ما، آکیف‌، سمکو، ساریا، ریزان، سیروان، زیلان، فرهاد، فرزاد و آرین، روز میلاد رهبر آپو را به تمامی شهدای انقلاب تبریک می‌گوییم.» میلاد رهبر آپو، روح و اراده و امید تازه‌ای برای خلق‌ کورد در هر چهار بخش کوردستان است. به ویژه در روژهلات کوردستان، رهبر آپو با افکار و اندیشه‌های خود آگاهی جدیدی را در شخصیت خود ایجاد نمود. در شخصیت کورد هوشیاری دمکراتیک و آزادی را خلق کرد. با خلق چنین شخصیتی، در برابر تمامی حملات اشغال‌گرانه، انکار و سیاست نسل‌کشی، تا به امروز، به مقاومت ادامه داده است. رهبر آپو در برابر سیستم کشتن، نسل‌کشی و غارت ایستاده است. افراد زیادی را از لبه‌ی از بین بردن نجات داد. خلق کورد به یمن اندیشه و باور و مقاومت رهبر آپو به این مرحله رسیده است. برای همگان مشخص است که به قهرمان آزادی و دمکراسی در جهان تبدیل شده است.»

‘تابلویی را که حاکمان ساخته بودند را تخریب کرد’

فرهاد پاوه به تأسیس پژاک توجه کرد و گفت: «در سال‌های دهەی ۱۹۹۰ میلادی در ایران و رژهلات کوردستان اختلافات و سردی گسترش یافته بود. آتش انقلاب سرکوب شده بود. از طرفی رژیم اشغال‌گر، حاکم و فاشیست ایران در حال پروپاگاندا علیه مبارزات آزادی‌خواهی کورد بود. گفتند چیزی به اسم مسئله‌ی کورد وجود ندارد، در چنین دوره‌ای حزب حیات آزاد کوردستان (پژاک) با اندیشه و باور و فکر و متد تازه‌ای تاسیس شد. تا به امروز نیز به مبارزات خود ادامه می‌دهد. می‌توانیم درمورد دست‌آوردهای بیشمار و با ارزش و مقدسی که به دلیل وجود پژاک توسعه یافته‌اند، سخن بگوییم. بنیان نهادن شخصیتی آزاد و زنده نگه داشتن امید و خواست مبارزه برای آزادی خلق کورد آغاز تازه‌ای بود که توسط پژاک، به پاسخی برای اشغال‌گران ایران تبدیل شد که می‌گفتند، مسئله‌ای به نام مسئله‌ی کورد وجود ندارد. از طریق مبارزات خود میزی که حکومت قرار داده بود، شکست داده شد. به ویژه در روژهلات کوردستان، در میان خلق کورد امید، اراده و روحیه‌ی‌ تازه‌ای توسعه و گسترش یافت و خود را براساس اندیشه‌های رهبر آپو بنیان نهاد و تلاش کرد تا از طریق روش‌های انتقادی بر موانع فایق آید.»

 خواستار صیانت از کارزار آزادی برای عبدالله اوجالان شد

فرهاد پاوه در ادامه‌ی سخنانش گفت: «نباید فراموش کرد که با دست‌یابی به پیشرفت‌ها، حمله‌ی اشغال‌گران به کوردستان افزایش یافته است. از طریق راه‌ها و روش‌های تازه‌ای به سیاست انکار و از بین بردن و نسل‌کشی ادامه می‌دهند. خلق ما در دو سال گذشته بیش از پیش از اتفاقات مطلع شده‌اند. در این دوره وظیفه‌ی هر کوردی، تقویت مبارزه و مقاومت علیه ذهنیت انکار و غارت و نسل‌کشی رژیم است.

در پایان گریلا فرهاد پاوه از همگان درخواست کرد تا قویا در کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله‌ی کورد» مشارکت نمایند.