تصویر

‌«مقاومت ۱۴ جولای به کارزار ۱۵ اوت تبدیل شد‌»

گریلا اورهان لوتوس با بیان اینکه فرمانده عگید فرمان ۱۴ جولای را با کارزار ۱۵ اوت اجرا کرد، گفت: «البته کارزار ۱۵ اوت به خودی خود اتفاق نیفتاد. این روند با تلاش و مقاومت در ۱۴ جولای آغاز شد.»

گریلا اورهان لوتوس

گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان با عملیات‌های موثر به استقبال چهلمین سالگرد کارزار ۱۵ اوت می‌روند. به مناسبت سالگرد این کارزار تاریخی، اورهان لوتوس گریلای نیروهای مدافع خلق ‌(ه‌پ‌گ‌)، یاد شهدای انقلاب را گرامی داشت و همچنین در مورد معنا و اهمیت ۱۵ اوت با خبرگزاری فرات (ANF) صحبت کرد.

گریلا اورهان در ابتدای سخنان خود این روز را به گریلاهایی که در سنگرها مقاومت می‌کنند و به مردم تبریک گفت و از تمامی شهدای انقلاب در شخص فرمانده بزرگ عگید یاد کرد.

گریلا اورهان با بیان اینکه رفیق عگید فرمان ۱۴ جولای را با کارزار ۱۵ اوت اجرا کرد، درباره این اقدام تاریخی گفت: «البته کارزار ۱۵ اوت به خودی خود اتفاق نیفتاد. این روند با تلاش و مقاومت در ۱۴ جولای آغاز شد. ما همچنین از همه شهدای ماه جولای در شخص شهدای بزرگ مقاومت ۱۴ جولای، حایری دورموش، کمال پیر، عاکیف یلماز و علی چیچک یاد می‌کنیم. ۱۴ جولای آغاز کارزار ۱۵ اوت بود، رفیق عگید این فرمان بزرگ را گرفت و آن را مبنای مبارزه قرار داد.»

گریلا اورهان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مقاومت امرالی در شخص رهبری ارزشمند و معنادار شده است، ادامه داد: «در عین حال این روحیه در زاپ، متینا، خاکورک و گاره علی‌رغم سختی‌ها ادامه دارد. این حقیقتی جاودانه است، هر چقدر از خالق این حقیقت با احترام یاد کنیم، باز هم کم است. رفیق عگید این مسئولیت تاریخی را دید و با کارزار ۱۵ اوت آن‌را به عهده گرفت و از آن صیانت کرد، در سخت‌ترین شرایط ملزومات آن را برآورده کرد. ما به عنوان پیروان او باید این واقعیت را به خوبی ببینیم، در عین حال مردم ما باید این واقعیت را بدانند و آنچه را که خواسته شده است، انجام دهند».

۱۵ اوت ضربه سنگینی به فاشیست‌ها زد

 گریلا اورهان با بیان اینکه کارزار ۱۵ اوت زمانی رخ داد که دشمن قوی بود، ادامه داد: « کارزار ۱۵ اوت تاریخ بزرگی را رقم زد. امروز هم مقاومتی که در کوه‌های کوردستان انجام می‌شود بسیار قابل بحث است. مبارزه‌ای که در مناطق گریلا به ویژه در مناطق برادوست، بهدینان و باکور کوردستان انجام می‌شود، یک مبارزه افسانه‌ای است. ضربات سنگینی بر اشغالگران وارد می‌شود، رفقای ما با روحیه فدایی در حال جنگ هستند و به شهادت می‌رسند. دولت اشغالگر ترکیه وانمود می‌کند که در این جنگ بسیار قدرتمند است، اما در واقعیت اینطور نیست. همانطور که مائو نیز می گوید؛ «فاشیسم یک شیر کارتونی است». اما دولت ترکیه حتی یک ببر کارتونی نیست. از هر طرف شکسته و پوسیده است. مقاومت گریلا سبب پوسیدنش شده است، روحیه و اراده گریلا با شکوه تمام ادامه دارد.»

گریلا سرنوشت جنگ را تعیین می‌کند

گریلا اورهان اعلام کرد که گریلا در برابر دولت فاشیست مقاومتی تاریخی انجام می‌دهد و سخنان خود را اینگونه به پایان رساند: «گریلا اکنون سرنوشت جنگ را تعیین می‌کند. اکنون دشمن شکست خورده است. به ویژه حملات دشمن به بهدینان و منطقه برادوست با شکست مواجه می‌شود. چون عشیره برادوست، در تاریخ جایگاه بزرگی در مقاومت دارند. دشمن می‌خواهد با حمله به منطقه برادوست این واقعیت را از بین ببرد. اما اشغالگران حتی با این روش‌ها هم نمی‌توانند به هدف خود برسند. این مقاومت به خاطر حقیقت ما انجام می‌شود.»