فرمانده آسایش ایزیدخان از همکاری پ.د.ک و داعش پرده برداشت

عضو فرماندهی کل نیروهای آسایش ایزیدخان با تأکید بر اینکه برخودان و موضع ایزدی‌ها حملات مداوم رژیم اشغالگر ترک و توافقنامه ضدشنگال بارزانی-کاظمی را خنثی کرده، جزئیات همکاری پ.د.ک با داعش را افشا کرد

ابوشادی عضو فرماندهی کل نیروهای آسایش ایزیدخان در گفتگو با خبرگزاری روژنیوز در خصوص حملات هوایی رژیم ترک به مجلس خلق شهرک سنون در شنگال گفت:"این حملات وحشیانه علیه خلقمان بارها صورت گرفته‌اند، حملات در چارچوب توافقنامه ٩ اکتبر [توافقنامه ضدایزدی بارزانی-کاظمی] صورت می‌گیرند. پس از این توافقنامه، حملات تروریستی به شنگال افزایش یافته‌اندو خلقمان آنچه را که انتظار دیدن آنرا نداشتند با چشم خود دیدند. در حملات دشمن ده‌ها نفر از خلقمان قربانی شدند."

ابوشادی می‌گوید:"ما می‌دانیم که این حملات با هدف واردکردن ما به تسلیم است. میت ترکیه و پاراستن پ.د.ک نیز دست به حملات مشترکی زده‌اند. برخی از خودفروشان نیز در این حملات دست دارند. ما آنها را می‌شناسیم و آنها هم خوب می‌دانند چکار می‌کنند. آحاد جامعه می‌داند که میت و پاراستن شریک همدیگر هستند."

فرمانده نیروهای آسایش ایزدیخان در مورد نتایج حملات مشترک میت-پاراستن بر خلق ایزدی گفت:"برخودان و موضع شفاف خلقمان هم توافقنامه ٩ اکتبر و هم حملات به خلقمان در شنگال را خنثی کرده است. امیدواریم که این موضع خلقمان نیرومندتر از گذشته ادامه داشته باشد و ما نیز تا آخرین نفس از خلقمان دفاع می‌کنیم."

ابو شادی آشکار کرد که پ.د.ک مانع جنگ قاسم ششو با داعش شده و افزود:"ماه سپتامبر سال ٢٠١۵، ما همراه با حیدر شَشو فرماندهی مشترک را تأسیس کردیم. تاکنون کسی در این مورد سخنی بر زبان نیاورده است، اما این فرماندهی چگونه منحل شد؟ وقتی خواستیم که عملیات مشترکی را علیه تبهکاران داعش آغاز کنیم، پ.د.ک مداخله کرده و به قاسم شَشو گفته بود، تو متعلق به ما هستی، ما به تو پول می‌دهیم، حق نداری با داعش بجنگی و نباید با ایزدی‌های دیگر هم گفتگو کنی."

ابوشادی افزود:"ما نیروی کافی برای جنگ با داعش و پاکسازی خاک شنگال از آنها در اختیار داشتیم، اما وقتی می‌خواستیم عملیاتی را علیه داعش آغاز کنیم، پ.د.ک و نیروهای ائتلاف مانع ما می‌شدند. مدارکی در دست داریم که پ.د.ک به شیوه‌ای رسمی به داعش کمک کرده است."

ابوشادی عضو فرماندهی کل آسایش ایزیدخان در پایان گفت:"اسنادی در دست داریم که اثبات می‌کند پ.د.ک به داعش کمک مالی می‌کند. اکنون پنج هزار تن از اعضای داعش و فرماندهان آنها و اعضایشان در هولیر و دهوک زندگی می‌كنند، اما پ.د.ک ایزدی‌ها را در کمپ‌ها به اسارت گرفته است."